pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

چگونه سلامت گوارشتان را در حین سفر حفظ کنید

وقتی با عجله در حال عبور از گیت امنیتی فرودگاه هستید و غذای بسته‌بندی شده در پلاستیک هواپیما را می‌خورید و در زمان انتظار پرواز فست‌فودها را می‌بلعید، به تنها چیزی که فکر نمی‌کنید سلامت و نظم تغذیه در حین سفر است.

وقتی در مورد نظم در تغذیه صحبت می‌کنیم شاید به نظر جذاب نیاید، اما نظم در هضم غذا می‌تواند تا حدی لذت سفر را تحت تاثیر قرار دهد ( احتمالا همه تا حد امکان از مراجعه به توالت‌های جرم گرفته فرودگاه اجتناب می‌کنند!)

حفظ وضعیت سیستم گوارش در حالت نرمال بدین معنی است که شما سفر راحت‌تری خواهید داشت، چرا که در طول سفر با هواپیما یا حرکت در جاده‌ها راحت‌تر هستید و مجبور نیستید نگران سرویس‌های بهداشتی در مسیرها باشید.

سفر کردن مساوی است با ترک عادات روزانه! خوردن غذاهای متفاوت و اغلب اوقات در زمان‌های متفاوت، که منجر به ایجاد ناراحتی در دستگاه گوارش می‌شود. در نظر داشته باشید در سفر اغلب در معرض میکروب و ویروس‌های بیشتری قرار می‌گیرید ( با استفاده از سرویس‌ بهداشتی‌های عمومی و خوردن غذا خارج از منزل و دسترسی کمتر برای شستشوی دستان و …) و بطور کل در زمان سفر سیستم ایمنی بدن پایین آمده و ریسک ابتلا به بیماری افزایش پیدا کرده است. با این تفاسیر چه اقداماتی می‌تواند سیستم ایمنی و گوارش ما را در طول سفر منظم نگه دارد؟ چند نکته که در ادامه خواهیم گفت می‌تواند شما را برای داشتن سفری سلامت یاری کند:

از پروبیوتیک‌ها غافل نشوید

پروبیوتیک‌ها برای منظم نگهداشتن سیستم گوراش عالی هستند مخصوصا در زمانهایی که شما در حرکت هستید و همه چیز منظم و دلبخواه نخواهد بود. در سفر اغلب انتخاب‌های محدودتری برای غذا وجود دارد، ادویه‌های متنوعی خورده می‌شود، اغلب از آشامیدن به میزان کافی غافل می‌شوند و گاهی بخاطر اتفاق‌های جدیدی که در حال بوقوع پیوستن هستند دچار استرس می‌شوند. در چنین شرایطی پروبیوتیک‌ها کمک شایانی به منظم نگهداشتن سیستم گوارش شما خواهند کرد. پروبیوتیک را بصورت قرص یا از طریق خوراکی با محصولات پروبیوتیک ( ماست، بیسکویت، نوشیدنی و …) می‌توانید تامین کنید.

قبل از آغاز سفر نرمش کنید!

با انجام چند حرکت کششی قبل از آغاز به سفر نه تنها رباط‌ها و عضلات خود را برای نشستن برای زمانی طولانی آماده می‌کنید بلکه این حرکات به منظم کار کردن سیستم گوارشی شما کمک خواهد کرد. می‌توانید این برنامه را هر روز قبل از شروع فعالیت‌های روزانه در حین سفر نیز ادامه دهید و نتیجه درخشان آن را مشاهده کنید.

برای تغذیه خود برنامه داشته باشید

کارهای ساده‌ای می‌توان برای لذت بردن از سفر بدون خوردن مواد غذایی که باب طبع و مناسب بدن‌تان نیست، انجام داد. با همراه داشتن تنقلات سالم مثل میوه‌خشک و آجیل در مواقع گرسنگی، سراغ خوراکی‌های شیرین و با چربی بالا نروید. همچنین همراه داشتن اسنک‌های سبک مثل نان و پنیر یا توست‌های گیاهی کمک می‌کند تا در مواقع تاخیر هواپیما مجبور به خوردن غذاهایی که بیشتر آنها به هیچ وجه مناسب بدن شما نیستند نشوید.

بسیار و بسیار و بسیار آب بنوشید

ساده‌ترین راه برای اینکه سیستم گوارش و عصبی خود را منظم نگه‌دارید خوردن منظم آب است! و دقیقا همین ساده‌ترین راه کمتر از راه‌های دیگه انجام می‌شود و به بهانه‌های مختلف افراد از خوردن آب کافی در سفر غافل می‌شوند. بدین منظور پیشنهاد می‌شود در سفر ظرفی که در کیف‌تان جا می‌شود را انتخاب کرده و همواره در آن نوشیدنی همراه خود داشته باشید. خوردن آب، دمنوش‌های گیاهی، آب میوه و آب نارگیل بدن شما را هیدراته نگه‌ میدارد.

خلاق باشید

هیچگاه ذهن خود را به نکاتی که به شما گفته شده یا نصایحی که شنیده‌اید محدود نکنید. همواره در سفرها اتفاقاتی می‌افتد که شاید برای آن آمادگی قبلی وجود نداشته باشد ولی می‌توان با خلاقیت آنها را رفع و رجوع کرد. در شرایط پیچیده می‌توان راه‌های تازه و گاهی بسیار موثری برای نوشیدن و خوردن غذاهای سالم پیدا کرد که هم از لذت سفرتان کم نشود و هم سیستم بدن را منظم و سالم نگهدارد.