pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

چطور جنگجوی بهتری باشیم

چند نکته برای این‌که در نبرد‌های زندگی پیروز شویم

همه‌ی ما آرزو داریم در جهانی پر از صلح و صفا زندگی کنیم. منابع و فرصت‌های برابر برای همه ما وجود داشته باشد و نه‌تنها جنگ‌ و جدال برافتد، بلکه رقابت هم به زمین چمن و تشک کشتی و امثال آن محدود شود. اما زندگی واقعی چیز دیگری‌ است.

 تقابل خیر و شر، که قدمتی به اندازه عمر بشر دارد، جزء لاینفکی از جهان پیرامون ماست. علاوه ‌بر آن منابع و فرصت‌های محدود، انسان‌ را در تمام عرصه‌ها به رقابتی مسالمت‌آمیز اما سرنوشت‌ساز وا می‌دارد. باز اضافه کنید که هرازچندگاهی  مادر طبیعت نیز بر انسان سخت می‌گیرد و او را به مبارزه می‌خواند. به همین خاطر جنگنده‌بودن فارق از مفاهیمی چون جنگ‌طلبی و خشونت‌ محض، خصیصه‌ی مثبتی در نهاد آدمیان است و آن‌هایی که این ویژگی را بیشتر دارند، موفق‌ترند.

ما اکثر اوقات مختاریم میان جنگیدن و نجنگیدن انتخاب کنیم. جنگیدن برای رسیدن به اهداف یا نجنگیدن و راضی شدن به حداقل‌ها و حتی گاه به هیچ! قهرمانان ورزشی، هنرمندان، کارآفرینان و چهره‌های سیاسی موفق، علی‌رغم تفاوت‌هایی که دارند در یک چیز مشترکند؛ آن‌ها همه جنگ‌جویان سرسختی هستند. جنگندگی صفتی اکتسابی است و می‌توان آن را فراگرفت و با تمرین و تلاش آن را تقویت کرد. اما اصول اساسی جنگ‌جویان موفق از چه قرار است؟

ایمان

اگر می‌خواهید جنگ‌جوی خوبی باشید، به منبع قدرت‌مندی از انگیزه احتیاج دارید. اگر نداشته باشید در مواجهه با سختی‌ها و چالش‌ها، خیلی زود دلسرد و ناامید خواهید شد. ثروت و شهرت و چیزهایی از این دست، نمی‌توانند منابع خوبی باشند. منبع انگیزه‌ی یک جنگ‌جوی واقعی، چیزی است که به آن ایمان داشته باشد. چیزی که به زندگی شما معنا می‌دهد و ارزش جنگیدن را دارد. این منبع لایزال می‌تواند میهن، مذهب، قومیت، خانواده، دوست و یا هرچیز دیگری باشد.

هدف روشن

ایمان به شما انگیزه‌ی کافی می‌دهد و شما را در مسیر مبارزه به پیش می‌راند، اما شما را از هدف بی‌نیاز نمی‌کند. شما پیش از این که پا در میدان نبرد بگذارید باید دقیقا بدانید که چه می‌خواهید. باید بدانید که در پایان این مبارزه قرار است به چه چیزی برسید. یک قهرمان دومیدانی را در نظر بگیرید. او به عشق کشورش و برای کسب افتخار می‌جنگد. ایمان و انگیزه کافی دارد. اما اگر نداند خط پایان کجاست، آیا آن انگیزه‌ها به کارش خواهند آمد؟

نبرد خوب و نبرد بد

زندگی نبردهای زیادی سر راه شما می‌گذارد و شما قرار نیست که در تمام آن‌ها شرکت کنید. بعضی نبردها اصطلاحا نبردهای بد یا باخت-باخت نامیده می‌شوند و شرکت در آن‌ها چیزی جز خطر و ضرر در پی ندارد. مثلا واکنش به تهدیدات بی‌اهمیت از جانب افراد ضعیف‌‌تر یا تلاش بی دلیل برای گسترش تسلط بر دیگران.

برخی از نبردها بد نیستند و اتفاقا شرکت در آن‌ها خیلی هم هیجان‌انگیز است، اما ضروری نیستند و شما را از اهداف اصلی‌تان دور می‌کنند. روی نبردهای مهم‌تر زندگی تمرکز کنید و انرژی‌تان را برای آن‌ها نگه دارید. انتخاب نبرد درست، از ویژگی‌های مهم یک جنگجوی هوشمند است.

شکست جزئی از پیروزی است

جنگجوی خبره از شکست خوردن نمی‌ترسد. پذیرفتن شکست عیب نیست، وحشتناک آن است که به شکست عادت کنیم. جنگجوها شکست خوردن را بخشی از پیروزی‌های آینده می‌دانند و از لحاظ ذهنی آمادگی پذیرش آن را دارند، اما این اتفاق فقط مخصوص پایان مبارزه است. آن‌ها تا آخرین لحظات مبارزه چونان می‌جنگند که گویی محکوم به پیروزی اند.

نظم و تمرین

قهرمانان المپیک را در نظر بگیرید. آن‌ها برای خودشان محدودیت‌های زیادی ایجاد می‌کنند. زیرا به چیزی جز پیروزی و قهرمانی نمی‌اندیشند. قوانین مخصوصی برای خودشان وضع می‌کنند و اصطلاحا دیسیپلن خاصی دارند. به شدت تمرین می‌کنند و خود را برای تمام سختی‌های مسیر آماده می‌سازند.

بعد از این‌که نبرد خودتان را انتخاب کردید و هدفتان را شناختید، مهارت‌های مورد نیاز برای غلبه بر موانع را در خودتان تقویت کنید. برای این کار تمرینات مناسبی را طراحی و به طور پی‌گیر اجرا کنید. قوانین ویژه‌ای وضع کنید و از انجام کارهای غیرضروری و مخل بپرهیزید.

اصلی‌ترین رقیب، خودتان هستید

رقیبان شما می‌آیند و می‌روند. آن رقیبی که همیشه در صحنه باقی می‌ماند، خودتان هستید. با گذشته خودتان رقابت کنید و همواره سعی کنید رکوردهای خودتان را بشکنید. این رویکرد باعث می‌شود نمودار پیشرفت شما همیشه سیر صعودی داشته باشد.

هم‌رزمان مناسب

هم‌رزمان‌تان را درست انتخاب کنید. تا می‌توانید اطرافتان را با افراد مثبت اندیش پر کنید. کسانی که در سختی‌ها به شما روحیه می‌دهند و توانایی‌هایتان را به یادتان می‌آورند. افرادی که تعریف بی‌جا نمی‌کنند و هرجا لازم شد نقاط ضعف و اشتباهات شما را گوش‌زد می‌کنند. به کمک آن‌ها به توفیقی بیشتر از ظرفیت‌های شخصی‌تان دست‌ خواهید یافت.

انرژی

جنگ‌جویان با اندکی اغراق همیشه می‌گویند پیروزی‌هایشان را در دریایی از خون و عرق کسب کرده‌اند. در این مبالغه حقیقتی نهفته است؛ پیروزی را جز با صرف انرژی بسیار نمی‌توان درآغوش کشید. اگر در حال نبرد هستید اهمیت تغذیه مناسب برای شما دوبرابر دیگران است. رژیم غذایی شما باید سرشار از ویتامین و مواد معدنی باشد و صد البته انرژی. بنابراین تعجبی ندارد که سان‌استار چنین نامی برای محصول جدید خود انتخاب کرده‌است؛ جنگ‌جوی درونت را پیدا کن. نوشیدنی جدید سان‌استارترکیبی از پوره و کنستانتره‌ی طبیعی پنج میوه گرم و انرژی‌بخش استوایی است. این محصول عصاره‌ی تمام چیزهایی است که یک جنگ‌جو به آن نیاز دارد.