pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

چرا نوشیدن آبمیوه‌ی طبیعی به عنوان نوشیدنی صبحگاهی بهتر از چای و قهوه است؟

چه چیزی سر صبح انسان را بیش‌تر از یک لیوان آبمیوه‌ی طبیعی خوش‌رنگ سرحال می‌آورد؟ طعم خوش آن، عطر خوش، رنگ زیبا و به خصوص در این روزهای تابستان اگر خنک هم باشد، تمام حواس پنج‌گانه ما را درگیر خود می‌کند و نشاط صبحگاهی را برایمان به ارمغان می‌آورد. متاسفانه بسیاری از ما عادت داریم صبح خود را با یک یا دو فنجان چای یا قهوه شروع کنیم و بر این باوریم که انرژی و سطح بیداری ما را به طرز معجزه‌آسایی بالا می‌برند.  خواب آلود و با عجله قدری آب را به جوش می‌آوریم و بعد یک تی‌بگ یا یک قاشق نسکافه و بعد این معجون به اصطلاح جادویی را می‌نوشیم و عملا هیچ چیزی عایدمان نمی‌شود. چای و قهوه برخلاف آبمیوه، عاری از ویتامین و مواد مغذی‌اند و تنها به طور موقت سطح هوشیاری شما را افزایش می‌دهد. پس چرا چند ساعت بعد و چند ساعت بعدتر و صبح روز بعد باز همین کار را تکرار می‌کنیم؟ چون عادت کرده‌ایم. کافئین موجود در چای و قهوه برای ما اعتیاد‌آور است. ولی آیا بهبود کیفیت زندگی چیزی جز جایگزین کردن عادت های خوب به جای عادات بد است؟

دوپینگ صحیح

حالا که قرار است در آغاز روز، جایی که سطح انرژی بدن پایین است و هنوز کسالت صبح‌گاهی برطرف نشده، دوپینگ کنیم و انرژی و نشاط را یک‌جا بگیریم، پس بهتر است ماده نیروزا را درست انتخاب کنیم. بعضی ها معتقدند صبحانه را باید خیلی مفصل خورد و برای این کار پرخوری می‌کنند. بدن برای هضم این حجم از غذا به انرژی گوارشی زیادی نیاز دارد و هنگام صبح، درست مثل ساعات پایانی شب، سطح انرژی گوارشی بدن پایین است. به همین دلیل پس از صرف یک وعده صبحانه سنگین، بدن باید انرژی زیادی صرف گوارش آن کند و این ممکن است احساس خستگی و کسالت ایجاد کند. اما در مورد آبمیوه‌ها داستان به کلی متفاوت است. قند موجود در آبمیوه از نوع فراکتوز است و به انرژی کمی برای تبدیل و جذب احتیاج دارد و می‌تواند سریعا به منبعی برای انرژی بدن تبدیل شود. در ابتدای روز، هنگامی که معده‌ی ما خالی است، اگر آبمیوه بنوشیم، از آنجا که چیزی بر سر راه آن قرار ندارد، ویتامین ها و مواد معدنی آن مستقیما وارد خون ما می‌شوند.

آبمیوه در مقابل قهوه

طبق آنچه گفته شد،آبمیوه منبعی از انرژی است که سریع و آسان جذب می‌شود و بی‌حالی صبحگاهی ما را برطرف می‌کند. برخلاف چای و قهوه اثر ماندگاری دارد و اعتیادآور هم نیست. علاوه بر آن، مصرف صبحگاهی آبمیوه موجب می‌شود که در طول روز میل کمتری نسبت به مصرف شیرینی‌ها و ناخنک زدن به تنقلات داشته‌باشید. عملکرد گوارشی بدن را بهبود می‌بخشد و برای سلامت پوست و چشم هم مفید است. آیا این همه خاصیت در چای و قهوه سراغ دارید؟

جرعه‌جرعه بنوشید

آبمیوه تان را با آرامش و جرعه‌جرعه بنوشید. همانطور که می‌دانید فرآیند گوارش از دهان و از همان ابتدای ورود مواد غذایی آغاز می‌شود. هرجرعه از آبمیوه را کمی در دهان نگه دارید و دور آن بچرخانید تا به خوبی با آنزیم‌های گوارشی موجود در دهان آمیخته شود. با این کار همچنین لذت بیشتری از طعم و خنکای مطبوع آبمیوه می‌برید.

خودتان امتحان کنید

بد نیست خودتان امتحان کنید و اثرات نوشیدن آبمیوه صبح‌گاهی را به  چشم خودتان ببینید. پیشنهاد ما آبمیوه‌های صددرصد طبیعی سان‌استار است که در طعم‌ها و اندازه‌های متنوع در اختیار شماست. به جای چای و نسکافه، صبح فردا را با یک لیوان آبمیوه ۱۰۰ درصد طبیعی آغاز کنید و علاوه بر لذت بردن از طعم آن، اثرات محسوس آن را بر عملکردتان ببینید.