pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

هفت قدم تا رسیدن به رویاها

آیا موفقیت را می‌توان در گام‌هایی ساده خلاصه کرد؟ همیشه اینقدر سر راست و آسان نیست اما آن‌ها که موفقیت‌های بزرگی در زندگی بدست آورده‌اند اغلب یک مسیر تکراری را طی کرده‌اند که مهم‌ترین آنها را در ادامه فهرست کرده‌ایم. بنابراین اگر در تقلا برای رسیدن به دستاوردی تازه در زندگی خودتان هستید دنباله‌ی این مطلب را بخوانید و آن را به کار ببندید.

قدم اول: رویاپردازی کنید

همه‌چیز از قلب و مغز شروع می‌شود. هر دستاورد بزرگی اول در ذهن فرد شکل می‌گیرد. افراد موفق کسانی هستند که ابتدا جرات تصور کردن و رویاپردازی کردن برای هدف خود را پیدا می‌کنند و باور می‌کنند که امکان‌پذیر است. اگر رویایی دارید، اندکی با خود خلوت کنید و از خود بپرسید «چی می‌شه اگر محقق بشه؟» و البته مواظب باشید تا افکار منفی شما را از شوق نیندازند.

قدم دوم: باور داشته باشید

بله رویای شما باید بلندپروازانه باشد. حتی باید چیزی ورای توانایی‌های شما باشد به عبارتی «سقف آرزوهات آسمون باشه». اما البته که باید قابل باور هم باشد. شما باید قادر باشید بگویید که اگر برخی اتفاقات رخ بدهد، اگر فلانی کمک کند، اگر سخت تلاش کنم، آن رویای خاص حتی اگر هم بلندپروازانه باشد می‌تواند محقق بشود.

قدم سوم: ببینید!

افراد موفق یک عادت تکراری دارند. آنها قادر به «دیدن» هستند. آنها خودشان را به عنوان مدیرعامل یک شرکت چند میلیون‌دلاری تصویر می‌کنند. بهترین پرتاب‌کنندگان مسابقات بسکتبال NBA‌ کسانی هستند که بخشی از تمرین خودشان را به صورت ذهنی انجام می‌دهند و مدام تصور می‌کنند که توپ وارد حلقه می‌شود.

قدم چهارم: بگویید!

یکی از دلایل اینکه رویاها اغلب به جایی نمی‌رسند این است که فرد رویاپرداز آن رویا را برای خودش نگه می‌دارد. کسی که می‌خواهد به رویایش برسد لازم است که رویای خود را به بسیاری از اطرافیانش بگوید. دلیلش این است که وقتی ما درباره‌ی رویای خودمان با دیگران صحبت می‌کنیم احساس مسئولیت بیشتری برای به سرانجام رساندن آن در خود خواهیم داشت.

قدم پنجم: برنامه‌ریزی کنید

هر رویایی برای تبدیل شدن به یک دستاورد ملموس باید تبدیل به یک برنامه‌ی اجرایی شود. رویاها خود به خود به واقعیت تبدیل نمی‌شوند، لازم است که شما بنشینید و به طور مداوم برنامه و استراتژی لازم برای رسیدن به آنها را تدوین کنید. آن را به قدم‌های ساده تبدیل کنید و مصرانه برنامه را اجرا کنید.

قدم ششم: به کار ببندید

متاسفانه (یا خوشبختانه!) افراد موفق سخت‌کوش‌ترین‌ها هستند. در حالی که مابقی دنیا روی کاناپه‌ی خود نشسته‌اند و تکرار سریال‌های هیجان‌انگیز را می‌بینند، افراد موفق به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند. کتاب جنگ و صلح را تولستوی یک شبه ننوشته، بلکه آن را در مدتی طولانی و کلمه به کلمه خلق کرده است.

قدم هفتم: لذت ببرید!

وقتی به اهداف خود رسیدید و رویای خود را زندگی کردید، یادتان نرود که از آن لذت ببرید. در واقع خود مسیر رسیدن به هدف هم می‌تواند لذت بخش و آموزنده باشد. در طول این مسیر گاهی به خود جایزه‌ای بدهید و یک جایزه‌ی بزرگ برای وقتی که به طور کامل به هدف خود رسیدید از قبل پیش‌بینی کنید. بخشنده و  دست و دلباز باشید، از رویای خود برای بهتر کردن دنیا استفاده کنید و سپس دوباره به قدم اول بازگردید و این بار با رویایی بزرگ‌تر شروع کنید.