pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

می‌خواهید قهرمانانه به بازی برگردید؟

این پنج کار را حتما انجام دهید.

قهرمانی پیش از دنیای بیرون باید در ذهن شما اتفاق بیفتد. مثلا بازی فوتبال را در نظر بگیرید. آسان است فکر کنیم همه چیز در این بازی فیزیکی و جسمی است. اما لازم است بدانید جنبه‌های ذهنی و احساسی آن به اندازه‌ی جنبه‌های فیزیکی‌اش مهم هستند. قهرمانی در کنار تمام آمادگی‌ها به ذهن و طرز فکر شما هم برمی‌گردد. اگر در زندگی دچار شکست و مشکلی شده باشید بازگشت دوباره کاری بسیار دشوار است و ممکن است فکر کنید از پسش برنخواهید آمد. در این مطلب به پنج کار مهم که شما را در بازگشت به مسیر یاری می‌کنند می‌پردازیم:

۱. فلسفهی شخصی داشته باشید.

اگر مسیر پیش رو برایتان روشن و واضح نباشد و ندانید باید به چه فردی تبدیل شوید تا هدفی که در ذهن دارید را به دست آورید، دارید وقت‌تان را تلف می‌کنید. وقتی از آموزش ذهن صحبت می‌کنیم اگر ندانیم این آماده‌سازی قرار است به چه کاری بیاید هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. اینجاست که پای فلسفه‌ی شخصی به میان می‌آید. منظور چیست؟ آن‌چه هستید و می‌خواهید باشید را روی کاغذ بیاورید. از این نوشته‌ها برای روشن کردن مسیر ذهن‌تان استفاده کنید و کارهایی که باید انجام دهید و موانعی که باید پشت سر بگذارید را مثل نقشه‌ی راه جلوی چشم‌تان داشته باشید. فلسفه‌ی شخصی شما در مواجهه با این مسیر با نوشتن مشخص خواهد شد.

۲. یک محیط سخت و بیرحم پیدا کنید.

برای اینکه در هر کاری به بهترین خودتان تبدیل شوید نیاز دارید خودتان را برای مواجهه با موقعیت‌های سخت و بی‌رحم آماده کنید. منظور از این حرف موقعیت‌های خطرناک و آسیب‌رسان نیست. منظور موقعیت‌هایی‌ست که قلب‌تان تندتند بزند چون می‌دانید موضوع مهم و حیاتی‌ست. باید از محدوده‌ی امن‌تان بیرون بیایید. برای یک ورزشکار این کار می‌تواند تمرین کردن با یک هم‌تیمی رقیب در فضای استادیومی باشد که می‌داند به زودی مملو از جمعیت خواهد شد. این کار حتی می‌تواند به سادگی باز کردن سر صحبت با یک غریبه در مهمانی باشد. هر کاری که انجام آن نیازمند جسارت است.

۳. ذهنتان را مثبتنگر بار بیاورید.

در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید و در هر جنبه‌ای از زندگی تمرکز بر نکات مثبت بهترین راه‌کار است. اول از همه باید به خاطر بسپارید که مثبت‌نگری و منفی‌نگری هر دو اکتسابی هستند پس امکان ایجاد تغییر در دیدگاه وجود دارد. دوم اینکه حواس‌تان به دیالوگ‌های درونی‌تان باشد. همه‌ی ما دچار افکار منفی می‌شویم. بدترین کار نادیده گرفتن این افکار است. باید آن‌ها را ببینید، دنبال دلیل وقوع‌شان بگردید، از آن‌‌ها بیاموزید و گذر کنید. آخرین نکته‌ی کلیدی برای ایجاد مثبت‌نگری تمرکز بر نکات مثبت و خوبی‌های زندگی‌ست. یکی از کارهایی که می‌توانید برای تقویت این نگاه در خودتان انجام دهید این است که در پایان هر روز سه نکته‌ی مثبت یا اتفاق خوب یا حس خوبی که در آن روز داشته‌اید را بنویسید. این کار به مرور زمان ناخودآگاه شما را برای تمرکز بر خوبی‌ها آموزش می‌دهد.

۴. به زمانهای استراحتتان توجه کنید.

رشد ذهنی و فیزیکی غیرممکن است اگر مدام احساس خستگی داشته باشید. برای اینکه بهتری عملکردتان را داشته باشید باید هرروزه به زمان‌های استراحت‌تان توجه ویژه‌ای داشته باشید. چهار رکن اصلی برای استراحت تعریف شده‌اند: خواب، رژیم غذایی و آب‌رسانی کافی به بدن، تحرک و ورزش و تمرینات ذهنی مانند مدیتیشن. اگر می‌خواهید قهرمانانه به بازی برگردید و قهرمان بمانید این چهار رکن سلامتی را فراموش نکنید.

۵. مصر باشید ولی وابسته نشوید.

اگر می‌خواهید قهرمان زندگی‌تان باشید باید مصمم و مصر باشید. اگر می‌خواهید چیزی را به دست بیاورید که فکرش را هم نمی‌کرده‌اید باید طوری تلاش کنید که فکرش را هم نمی‌کرده‌اید. با این وجود شکست اجتناب‌ناپذیر است. اینکه از شکست ناراحت شوید کاملا طبیعی است. اما آن‌چه بعد از شکست انجام می‌دهید شما را تعریف می‌کند. هر شکست تجربه‌ای ارزشمند است و هیچ‌چیز به اندازه‌ی شکست نمی‌تواند ما را به پیش براند. چطور؟ وقتی یاد بگیریم به جای غصه خوردن از اشتباهات‌مان درس بگیریم و بدانیم هرگز آن‌ها را تکرار نخواهیم کرد.