pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

من 5 – استرس ۰

راز موفقیت بی‌استرس‌ها (حتی وقتی صد کار همزمان دارند)

آیا تا به حال به این نکته توجه کرده‌اید افرادی که سرشان بسیار شلوغ است معمولا کارهای بیشتری هم از پیش می‌برند؟ راز موفقیت این افراد چیست که می‌توانند صد تا کار را همزمان به سرانجام برسانند بدون اینکه استرس جلودارشان باشد؟ می‌خواهیم تعدادی از این رازها را با هم بخوانیم، باشد که به کار ما استرس‌زده‌ها هم بیاید.

اولویتهایشان خواب کافی، تغذیه سالم و ورزش است.

وقتی به زندگی این افراد دقت کنید می‌بینید در عین حال که عموما سحرخیز هستند ساعات کافی در شبانه‌روز را به استراحت و خواب اختصاص می‌دهند. صبحانه وعده‌ی مهمی برای آن‌ها محسوب می‌شوند و صبحانه‌های مقوی و کامل می‌خورند. انجام حرکات ورزشی یا پیاده‌روی صبح‌گاهی یکی دیگر از کارهایی‌ست که در برنامه‌ی روزانه‌ی آن‌ها دیده می‌شود. آن‌ها با انجام این کارها ذهنی آماده و باز برای رویارویی با هرچه زندگی پیش رویشان بگذارد خواهند داشت.

آنها مراقب سلامت روانیشان هستند.

هرچقدر هم زندگی‌شان پرمشغله باشد جایی برای رسیدگی به سلامت روح و روان‌شان باز خواهند کرد. این افراد به قدرت و تاثیرگذاری مراجعه به مشاور و روانشناس ایمان دارند و در تصمیم‌گیری‌‌های مهم زندگی‌شان همواره از مشورت با دیگران استفاده می‌کنند. مضاف بر اینکه جلسات هفتگی‌شان با مشاور و تراپیست‌شان به آن‌ها در داشتن ذهنی آرام‌تر و متمرکزتر کمک شایان توجهی می‌کند.

از جنجال دوری میکنند.

اگر تجربه رانندگی با سرعت بالا در بزرگراه را داشته باشید می‌دانید افتادن در چاله با آن سرعت تا چه حد خطرناک است. جنجال و حاشیه در زندگی افراد پرکار و موفق حکم همان چاله‌ی بزرگراه را دارد. پشت سر دیگران حرف زدن ممکن است برای دقایقی به نظر آرام‌کننده و سرگرم‌کننده بیاید ولی به ندرت باعث به وجود آمدن حال خوش در افراد می‌شود. و نباید این موضوع را فراموش کرد که از هر دست بدهی از همان دست هم خواهی گرفت. به افراد کم‌استرس دقت کنید. پشت سر دیگران حرف زدن برایشان حکم طاعون دارد و به همان شدت از نزدیک شدن به افراد مبتلا به این بیماری دوری می‌کنند.

آنها بلدند خودشان را شارژ کنند.

افراد فعال خوب می‌دانند چه چیزی برایشان خوب و انرژی‌زاست. یک دورهمی ساده با دوستان قدیمی، دیدن یک فیلم یا تئاتر خوب، و یا خلوت کردن با یک کتاب در سکوت و آرامش آخر هفته. آن‌ها می‌دانند وقتی افت سطح انرژی پیدا می‌کنند کدام یک از این کارها حال‌شان را خوش می‌کند. آن‌ها منتظر نمی‌مانند بیماری و افسردگی و بی‌انگیزگی در اثر فشار و خستگی به سراغ‌شان بیاید، می‌بینند ذخیره‌ی سوخت‌شان رو به اتمام است و آن را به موقع پر می‌کنند.