pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

قدر دورهمی‌های خانوادگی را بدانید؛


خانواده‌ها منبع حمایتی، احساسی، و معدن عشق و آرامش و امنیت ما هستند. روابط خانوادگی شاد و سالم منجر به داشتن یک زندگی شاد و ایجاد احساس خوشبختی در والدین و فرزندان و به وجود آمدن جوی امن و آرام در زندگی‌هایشان می‌شود. خانواده‌های سالم نقشی مهم در زندگی‌های یکدیگر ایفا می‌کنند و حسی منحصربه‌فرد از تعلق و ارزش را به یکدیگر القا می‌کنند که نظیر آن در هیچ نوع رابطه‌ی دیگری در زندگی پیدا نمی‌شود.

خلق و خو

عشق و حمایت اعضای خانواده می‌تواند به عاملی انگیزشی برای تلاشی مداوم برای بهتر بودن تبدیل شود. یکی از بزرگ‌ترین و پررنگ‌ترین مزایای برخورداری از روابط خانوادگی سالم به وجود آمدن رشته‌ای محکم از عقاید مشترک است که آدم‌ها را به هم پیوند می‌دهد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند در چنین فضایی افراد بر پایه‌ای محکم قرار گرفته و با کمک این پیوندها به دنبال علائق و دل‌مشغولی‌هایشان می‌روند. زمانیکه هر فردی از خانواده احساس کند مورد حمایت است و به ارزش‌هایش احترام گذاشته می‌شود خلق و خویی باثبات و سالم پیدا خواهد کرد.

سلامتی جسمی

روابط سالم خانوادگی معمولا به معنای داشتن تغذیه‌ا‌ی بهتر و سالم‌تر و برخورداری از عاداتی سالم در زندگی هستند. خانواده‌هایی که به با هم بودن و دور هم بودن اهمیت می‌دهند در نهایت تغذیه‌ای سالم‌تر و منطقی‌تر داشته و درنهایت از سلامتی جسمی بالاتری برخوردارند. بزرگ‌ترها می‌توانند کوچک‌ترها را به خوردن غذاهای بهتر و سالم‌تر و مراقبت بیشتر از سلامت جسم‌شان تشویق کنند. همچنین اختصاص زمانی برای آشپزی و در کنار هم غذا خوردن در نهایت منجر به تقویت کانون خانواده خواهد شد.

استقلال

خانواده‌های سالم مشوق اصلی هرکدام از اعضایشان یرای تبدیل شدن به انسانی مستقل هستند. والدین و بزرگ‌ترها می‌توانند تجربیات خودشان را در اختیار فرزندان و کوچک‌ترها قرار دهند و به آن‌ها در این مسیر پرپیچ و خم کسب استقلال کمک کنند. ایجاد فضایی امن و راحت برای اینکه هرکدام از اعضای خانواده بتوانند در آرامش مخالفت‌شان با موضوعی را ابراز کنند الگویی بسیار مناسب و مهم در شکل‌گیری روابط بیرون از چارچوب خانواده‌ها خواهد بود. پژوهش‌ها نشان داده‌اند تقسیم وظایف و آموزش و تاکید بر حس مسئولیت‌پذیری در قالب روابط خانوادگی تاثیری شگرف در شکل‌گیری شخصیت افراد دارد.

خشونت کمتر در نوجوانان

تحقیقات نشان داده‌اند نوجوانانی که رابطه‌ای نزدیک‌تر و سالم‌تر با خانواده‌هایشان دارند کمتر مایل به بروز خشونت در روابط اجتماعی‌شان هستند. آن‌ها در این برهه از زندگی‌شان روحیاتی حساس دارند و گاهی کنترل آن‌ها کاری دشوار است اما تحقیقات نشان داده‌اند وقت گذراندن در محیط شاد و سالم خانوادگی می‌تواند در کاهش حس خشم و اضطراب در نوجوانان موثر باشد. آن‌ها با قرار گرفتن در این فضا حس می‌کنند کسانی وجود دارند که به موقعیت و دغدغه‌های آن‌ها اهمیت می‌دهند و درک‌شان می‌کنند و همین امر باعث می‌شود آرام شوند و حس بهتری داشته باشند.