pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

فواید معجزه‌آسای انجیر

انجیر میوه‌ای سالم و شیرین و خوشمزه است که بعنوان منبع غنی از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی شناخته می‌شود. این مزایا هم در انجیر تازه و هم در انجیر خشک وجود دارد.

کمی بیشتر با انجیر آشنا شویم!

درخت انجیر یکی از قدیمی‌ترین درخت‌های جهان است. رد وجود درخت انجیر را می‌توان در قدیمی‌ترین اسناد تاریخی و حتی کتب ادیان متفاوت پیدا کرد. انجیر میوه‌ای بومی در خاورمیانه و مدیترانه بوده است و در زمان‌هایی از تاریخ آنقدر در یونان مورد توجه قرار گرفت که قانون منع صادرات انجیر وضع شد!

مواد مغذی انجیر

انجیر منبع غنی از قند طبیعی، مواد معدنی و فیبر است. مقادیر فراوانی از مواد معدنی شامل پتاسیم، کلیسم، منیزیم، آهن و مس و همچنین منبع ویتامین‌های آنتی اکسیدان مانند A، E و K است که به سلامت پوست و مو و حال خوب کمک شایانی می‌کند.

خوردن انجیر با توجه به فیبر بالای آن و مواد مغذی که درباره‌ی آن صحبت شد برای سلامتی مفید است. موادی که در طول روز مصرف می‌شود مقادیر بالایی سدیم دارد ( غذاهای فرآوری شده‌ای که در طول روز مصرف می‌کنیم و نمک که اغلب بیش از نیاز بدن مصرف می‌شود). مصرف زیاد سدیم منجر به کمبود پتاسیم می شود و این عدم تعادل بین این دو ماده معدنی می تواند به فشار خون بالا منجر شود. رژیم غذای سرشار از میوه و سبزیجات – شامل انجیر تازه بصورت طبیعی میزان پتاسیم را در بدن افزایش داده و به تعادل فشار خون کمک شایانی می‌کند.

میزان بالای فیبر طبیعی انجیر، برای افرادی که داری رژیم‌های غذایی حساس به وزن‌ هستند بسیار مناسب است. چرا که با فیبر و قند طبیعی بالا، احساس سیری طولانی مدتی به افراد می‌دهد و گرایش آن‌ها به خوردن غذا را کاهش می‌دهد. همچنین انجیر داری پروبیوتیک‌هاست که در بهبود عملکرد گوارش و سیستم ایمنی بسیار موثر است.

انجیر داری مقادیر بالای کلسیم است که در سلامت و استحکام استخوان‌ها موثر است و احتمال ابتلا به پوکی استخوان به ویژه در سنین بالا را کاهش می‌دهد. همچنین میزان بالای پتاسیم موجود در انجیر میزان احتمال عفونت ادراری در افرادی که رژیم غذایی پر نمکی دارند را به شدت کاهش می‌دهد.

نحوه انتخاب، ذخیره و مصرف

فصل انجیر تازه، تابستان و پاییز است. انجیر بافت نرم و حساسی دارد و بعد از خرید بین یک تا دو روز باید خورده شود. برای انتخاب انجیر به سراغ آنهایی بروید که درشت، بدون ترک و ترد هستند. به رنگ انجیر دقت کنید که رنگ عمیقی دارند و به سیاهی نمی‌زنند. به بوی انجیر دقت کنید. انجیر رسیده بوی شیرین و خوبی دارد.

دقت کنید انجیرهای رسیده را در یخچال نگهداری کنید و تا زمانی‌که تصمیم به خوردن آن‌ها ندارید آن‌ها را نشورید که عمر آن را کاهش می‌دهد. اگر انجیری هنوز کال است آن را در دمای خانه قرار دهید تا برسند.

انجیر خشک عمر طولانی‌تری دارد. در هنگام خرید انجیر خشک توجه کنید که نرم و عاری از کپک باشند. این محصول بخاطر شیرینی بالایی که دارد اگر در مکان‌های خشک و خنک نگهداری نشوند خیلی زود در معرض آفت و کپک قرار می‌گیرند. انجیر خشک را در جای خنک و خشک و دور از نور – یخچال – نگهداری کنید و قبل از مصرف چند دقیقه بیرون از یخچال قرار دهید تا نرم و قابل استفاده شوند.

راه دیگر بهره‌مند شدن از مزایای انجیر در تمامی فصول مصرف محصول SMART سان‌استار است. آبمیوه SMART سان‌استار حاوی آب میوه‌های انجیر، آواکادو، بلوبری، توت‌فرنگی، موز و پرتقال است و انتخاب هوشمندی برای زندگی هوشمند شما خواهد بود.