pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

فواید انجیر برای پوست

انجیر میوه‌ای غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر و یک ملین بسیار خوب است. این خاصیت انجیر باعث می‌شود سموم و مواد زائد با روندی منظم از بدن خارج شده و احتمال مبتلا شدن به مشکلات پوستی مثل جوش را کاهش دهد. پوست انجیر همچنین در برداشتن سلول‌های مرده پوست کمک کرده و منافذ پوست را پاک و بسته نگه می‌دارد. بنابراین مصرف انجیر باعث می‌شود پوست شفاف و درخشانی داشته باشید.

انجیر پوست را شاداب نگه‌ می‌دارد

برای داشتن پوستی سالم بدن شما نیاز به مواد مغذی مثل ویتامین C و B، پتاسیم، فسفر، منگنز، کلسیم و … دارد و تمام این مواد مغذی در انجیر به میزان زیادی موجود است. این مواد مغذی برای جوان‌سازی و شادابی پوست نقش کلیدی دارند و آثار استفاده از آنها بر روی کیفیت پوست شما به راحتی قابل بررسی است. انجیر همچنین منبعی غنی از امگا۳ است که باعث می‌شود پوست را نرم و مرطوب نگهدارد و بسیار شاداب و درخشان به نظر آید.

انجیر یک مرطوب‌کننده بسیار قوی است. کمی انجیر را پوره کنید و برای دقایقی روی پوست خود بگذارید تا آبرسانی قوی به پوستتان صورت بگیرد و پوست شما انعطاف بیشتری پیدا کند. اگر لب‌هایتان ترک خورده است می‌توانید از این پوره انجیر روی آن بگذارید و خواص التیام بخشی آن را تجربه کنید.

چند عدد انجیر رسیده را با یک قاشق غذاخوری ماست در میکسر بریزید. ماسک آماده شده را روی صورت بگذارید و به مدت 15 دقیقه آرام روی صورت خود ماساژ دهید. سپس آن را با آب ولرم بشورید و از داشتن پوستی درخشان با منافذ تمیز لذت ببرید.

درمان جوش

اگر پوست ملتهبی دارید، و روی پوست شما جوش یا آبسه وجود دارد از ماسک انجیر پخته استفاده کنید که بسیار التیام بخش است. همینطور برای درد میخچه پا استفاده از آب انجیر و قراردادن آن به وسیله پنبه روی آن بسیار کمک کننده است.

همچنین انجیر مثل یک اسکراپ طبیعی برای پاکسازی پوست بسیار مفید است. مصرف انجیر با توجه به ویتامین‌های ارزشمند موجود در آن، کمک شایانی به از بین‌بردن سلول‌های مرده‌ی پوست می‌کند و با پاکسازی پوست، لطافت و شفافیت بیشتری به همراه می‌آورد. همچنین می‌توانید از ماسک‌هایی که گفته شد استفاده کنید.

پاکسازی پوست با تمیز کردن منافذ پوست و از بین بردن سلول‌های مرده‌ای که راه تنفس درست پوست را می‌بندند از جوش زدن و التهاب پوست جلوگیری می‌کند.

به زیبایی خود اهمیت دهید

راه‌های زیادی برای مراقب از پوست و مو وجود دارد. حتما شما هم موافقید که هیچ چیز مثل داشتن پوست و موی سالم، زیبایی شما را نمایان نمی‌کند. ورزش کردن، استفاده کردن از کرم‌های ضد آفتاب، دوری از استرس، خوردن میزان کافی آب، قراردادن میوه و سبزیجات در رژیم غذا و بسیار چیزهای دیگر همه راه‌های موثر برای داشتن پوست و موی سالم است. خوردن انجیر هم یکی از آن راه‌هاست. حتی برای استفاده از خواص بیشمار انجیر که در این مطلب به آن پرداختیم می‌توانید از انجیر تازه، انجیر خشک و آبمیوه SMART سان‌استار که مخلوط آب میوه‌های انجیر، آواکادو، بلوبری، توت‌فرنگی، موز و پرتقال است استفاده کنید.