pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

فواید آب انار برای پوست، مو، قلب و در یک کلام بدن شما

 

خاستگاه این میوه‌ی بهشتی که چینی‌ها نام‌ش را میوه‌ی شانس گذاشته‌اند و یونانیان باستان آن را راز زندگانی جاویدان می‌دانسته‌اند، ایران است. امروزه اما این میوه در سراسر جهان کشت می‌شود و از آن استفاده‌های گوناگونی صورت می‌گیرد: از  خوردن میوه‌ و آبمیوه‌اش تا استفاده در آشپزی و صد البته فواید بسیار برای سلامتی و زیبایی.

انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. در این مطلب ما به چند مورد استفاده‌ی شگفت‌انگیز از این آبمیوه اشاره خواهیم کرد:

 

۱. آب انار شما را از نشانه‌های پیری در امان می‌دارد.

یکی از فواید مهم آبمیوه‌ی انار تقویت پوست و کاهش یا به تاخیر انداختن پدیدار شدن خط و چروک‌های پوست است. این آبمیوه عمر سلول‌های تولیدکننده‌ی کلاژن و الاستین را در بدن افزایش می‌دهد؛ دو ماده‌ی شگفت‌انگیزی که پوست شما را جوان‌ نگاه می‌دارند.

 

۲. روغن دانه‌ی انار می‌تواند موجب جوان‌سازی پوست شود.

روغن دانه‌ی انار چاره‌ی درمان پوست‌های خشک است. به راحتی در پوست نفوذ می‌کند، خاصیت ضدالتهاب و آرام‌بخش برای پوست دارد و به آنتی‌اکسیدان‌های موجود در‌ آن می‌تواند به سرعت موجب نرمی، رطوبت و جوان‌سازی پوست شده و به پوست خشک و آسیب‌دیده‌ زندگی دوباره ببخشد.

 

  1. 3. آب انار و حفظ رطوبت پوست

وقتی صحبت از رطوبت‌رسانی به پوست باشد، آبمیوه انار از چای سبز هم پیشی می‌گیرد. نوشیدن آبمیوه‌ی انار یا استفاده از روغن دانه‌ی انار پوست شما را مرطوب و نرم کرده و آثار خشکی و آسیب‌دیدگی پوست را از بین می‌برد.

شد.

 

  1. 4. آب انار منبع ویتامین‌ها

خوردن روزانه یک لیوان آبمیوه انار می‌تواند به تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نظر کمک شایانی بکند. این آبمیوه حاوی ویتامین‌های C و B6 و همچنین کلسیم، آهن، منیزیم و پتاسیم در کنار میزان مناسبی از فیبرهای سالم است.

 

۵. آب انار به نبرد جوش‌ و آکنه می‌رود.

یکی از علل بروز جوش و آکنه می‌تواند مشکلی در سیستم گوارش باشد. نوشیدن آبمیوه‌ی انار به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کرده و از آنجاییکه منبعی غنی از ویتامین‌ سی نیز هست، میزان تولید چربی پوست را نیز منظم کرده و از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کند.

 

۶. آب انار و ریزش مو

نوشیدن آبمیوه‌ی انار به طور منظم می‌تواند در جلوگیری از ریزش مو و تقویت موهای شما موثر واقع شود. اسید پونیسیک موجود در انار به تقویت مو کمک کرده و موها را سالم‌تر و ضخیم‌تر می‌کند. این آبمیوه همچنین موجب افزایش گردش خون در کف سر شده که خودبه‌خود منجر به افزایش رشد موها می‌شود.