pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

عصاره‌ی صد دانه یاقوت

از خواص غذایی و دارویی آب انار تا رنگ گرم و طعم خاطره‌انگیز آن

وقتی قرار است آب میوه‌ی سالم و مفید بخورید نیازی نیست که حتما آب کرفس یا اسفناج باشد. می‌توانید همزمان از طعم ملس آب انار و خواص غذایی و دارویی بی‌شمارش بهره‌مند شوید در این مقاله برخی از این خواص را مرور می‌کنیم:

آنتی اکسیدان

دانه‌های انار رنگ سرخ گرم‌شان را مدیون پلی‌فنل‌ها هستند و این پلی‌فنل‌ها آنتی‌اکسیدان‌های نیرومندی محسوب می‌شوند. آب انار بیش از هر آبمیوه‌ی دیگری آنتی‌اکسیدان در خود دارد. حتی در مقایسه با سایر نوشیدنی‌ها باز هم آب انار برنده است. مثلا چای سبز به داشتن آنتی‌اکسیدان مشهور است و این آب‌میوه سه‌برابر چای سبز آنتی‌اکسیدان دارد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انار در حذف رادیکال‌های آزاد، حفاظت در برابر آسیب‌های سلولی و کاهش التهابات سهم به‌سزایی دارند.

ویتامین C

آب یک عدد انار متوسط بیش از 40 درصد نیاز روزانه‌ی بدن ما به ویتامین C را تامین می‌کند. بسیاری از رژیم‌‌های غذایی معمولا از مشکل کمبود ویتامین C رنج می‌برند و خیلی از افراد ویتامین C موردنیاز خود را از طریق قرص‌های جوشان تامین می‌کنند. از این ‌رو مصرف انار و آب‌ انار موجب می‌شود این ماده حیاتی به طریق طبیعی وارد بدن شود.

آنتی ویروس

اگر ما وسواس داریم که حتما روی کامپیوتر شخصی‌مان آنتی‌ویروس نصب کنیم، پس چرا برای بدنمان به فکر آنتی‌ویروس نباشیم؟ آب انار علاوه بر ویتامین C دارای یک ماده‌ی ایمن‌ساز دیگر به نام ویتامین E است. به کمک این دو ماده، آب انار می‌تواند از ابتلا به بیماری پیش‌گیری کند و با شیوع ویروس‌ها در بدن بجنگد. آب انار در محیط آزمایشگاه از خود خواص ضدباکتری و ضدویروس نشان داده‌است. علاوه بر ویتامین های C و E، آب انار منبعی برای اسید فولیک، پتاسیم و ویتامین K نیز هست.

نوشیدنی ورزشکاران

این روزها نوشیدنی‌های گوناگونی در دست ورزشکاران دیده می‌شود. از نوشیدنی‌های انرژی‌زای صنعتی گرفته تا انواع آب‌میوه‌های طبیعی. اما باید اذعان کرد که آب انار هنوز جایگاه واقعی خودش را در اماکن ورزشی پیدا نکرده‌است. این آب‌میوه به تسکین دردهای ناشی از تمرین و همچنین به ریکاوری (بازیابی انرژی) کمک شایانی می‌کند. همچنین به سبب سرشار بودن از آنتی‌اکسیدان، آسیب‌های ناشی از حرکات ورزشی را کاهش می‌دهد.

اَبَرغذایی برای پوست و مو

مصرف انار به گسترش حیات سلول‌های فیبروبلاست کمک می‌کند. این سلول‌ها مسئول تولید کولاژن و الاستین هستند. کولاژن و الاستین پوست را کشیده نگه می‌دارند و از چین و چروک و آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کنند.

آب انار هم برای پوست‌های خشک و حساس و هم برای پوست‌های چرب مفید است. اثرات آب انار بر پوست‌های خشک شگفت‌انگیز است. ساختار مولکولی ریز آن عمیقا در پوست نفوذ می‌کند و موجب رطوبت و طراوت پوست می‌شود. آب انار حاوی اسید پونیکیک است؛ نوعی اسید چرب امگا3  که رطوبت را درون پوست حبس می‌کند و پوست را دائما مرطوب و شاداب نگه می‌دارد.

این آب‌میوه به درمان سریع تر زخم‌ها و جوش‌ها کمک و از تجمع رنگ‌دانه‌ها و تشکیل خال‌های تیره پیش‌گیری می‌کند. مصرف مرتب آن همچنین موجب تقویت فولیکول‌های مو می‌گردد. فولیکول‌های قوی مانع ریزش موها می‌شوند.

طعمی‌آشنا

بسیاری از ما با شنیدن نام انار یاد شب یلدا و شب‌نشینی‌های خاطره‌انگیز آن می‌افتیم. طعم ترش و شیرین انار خاطرات زیادی از این دورهمی ها را در خود ذخیره کرده است.

از طرفی پاییز و تابستان جشنواره‌ای از رنگ‌های خیره‌کننده اند؛ از سرخی انار گرفته تا کبودی بلوبری. نوشیدن آن طعم‌های خاطره‌انگیز و این رنگ‌های افسونگر، در کنار صمیمی ترین دوستان‌، لذتی وصف‌ناپذیر دارد. اگر در حال و هوای خوب این شب‌ها خواستید شب‌نشینی‌تان را رنگی و خوش طعم کنید، محصول جدید سان‌استار را فراموش نکنید. دنیای بلوبری من، آب میوه‌های انار، بلوبری و لیمو را با هم ترکیب کرده تا سلامت، لذت و آرامش را چاشنی جمع دوستانه‌ی شما کند.