pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

عادات مردمان موفق


بازدهی برای آنها در اولویت است

وقتی صحبت کارآیی بالا در میان باشد همه‌ی ما کم و بیش با اصول اولیه‌ی آن آشنا هستیم. از صرف زمان کمتر برای به تعویق انداختن کارها گرفته تا معجزه‌هایی که منتظر شماست اگر حواس تان باشد تا توانایی برای تمرکز در محیط‌های شلوغ کاری. اما پژوهش‌ها جنبه‌ی دیگری از بازدهی بالا را نمایان کرده‌اند که ممکن است تا الان به آن توجه نکرده باشید. در واقع کارهای کوچکی که هرروزه انجام می‌دهید و ممکن است خودتان هم متوجه‌شان نباشید کارهایی هستند که شما را به سمت هرچه مفیدتر بودن پیش می‌برند. برای اینکه چه در محیط کار و چه در منزل بهتر و فعال‌تر باشید به این عادات مردمان موفق فکر کنید:

تمرکز آنها بر شادتر بودن است

یکی از بزر‌گ‌ترین موانع موفقیت ذهن آدمی‌ست. برای همین مهم است بدانیم و بتوانیم خودمان را از فکرها و صداهای منفی ذهن‌مان برهانیم. پژوهش‌ها نشان داده‌اند میزان کارآیی و بهره‌وری افرادی که روحیه‌ای بهتر دارند ۱۲ درصد بیشتر از همکاران آن‌هاست. این نتیجه به آسانی قابل پذیرش است چرا که دو نشانه‌ی معمول افسردگی در میان افراد افت انگیزه و تمرکز عنوان شده است. سعی کنید از راهنمایی‌هایی که برای شاد بودن به چشم‌تان می‌خورد بیشترین استفاده را بکنید. اگر حس می‌کنید نیاز به کمک و مشاوره دارید تعلل نکنید. شادتر باشید تا درهای بیشتری به رویتان باز شود.

سلامت جسم مهم است

اهمیت دادن به سلامت جسم و ورزش کردن روحیه‌ی فرد را نیز بالا می‌برد. اندورفین یا همان هورمون حال خوش که پس از ورزش در بدن آزاد می‌شود در کاهش میزان استرس و بالا بردن بازدهی ذهنی نقش موثری دارد. حتی یک ورزش سبک سی دقیقه‌ای ۳ تا ۴ بار در هفته می‌تواند تفاوتی شگرف در عملکرد جسم و روان شما ایجاد کند.

استراحت کنید

توقف کردن مهم است. تحقیقات نشان داده‌اند کارهای طولانی‌مدت که نیازمند تمرکز و توجه و انرژی بالا هستند می‌توانند پس از مدتی موجب کاهش بازدهی ذهنی شما شوند. راه حل؟ وقفه‌های کوتاه برای استراحت. این توقف‌های کوتاه میان کار می‌توانند از استراحتی کوتاه برای خوردن یک لیوان چای یا قهوه باشند تا اندکی قدم زدن و پیاده‌روی در هوای آزاد تا یک ساعت یوگای عصرگاهی با تمرکز بر تمرین‌های استرس‌زدا.

تا جاییکه امکان داشته باشد کنار پنجره کار میکنند

البته در بیشتر فضاهای کاری انتخاب جای میزتان با شما نیست. اما اگر امکان دورکاری دارید و یا فضای کاری‌تان اپن آفیس است سعی کنید کنار پنجره را برای کار کردن انتخاب کنید. پژوهش‌ها نشان داده‌اند نور روز می‌تواند بر سلامتی، خواب و میزان فعالیت شما تاثیرگذار باشد. اگر چنین امکانی برایتان وجود ندارد سعی کنید در طول روز، مثلا در زمان صرف ناهار کمی به محیط بیرون بروید و خود را در معرض نور طبیعی قرار دهید.

خود را از وسایل الکترونیکی دور میکنند

این موضوع ممکن است به نظر عجیب بیاید چرا که برای بیشتر ما تکنولوژی و وسایل ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی جزو لاینفک کارمان به حساب می‌آید. اما تحقیقات نشان داده‌اند درگیری بیش از حد با این موارد می‌تواند در نهایت منجر به کاهش محسوس بازدهی در کارها شود چرا که با خود موجی از خستگی روحی و ذهنی به همراه دارد. برای همین افراد موفق در بازه‌های زمانی مشخصی از روز خود را از این موج جدا می‌کنند.

همهکارها با هم انجام نمیشود

ابرقهرمان‌های عزیز آرام باشید! اینکه توانایی انجام چند کار را به طور همزمان دارید حتما مزیت رقابتی شماست اما هرچیز حد و اندازه‌ای دارد. به نفع خودتان و صد البته مدیرتان است اگر کارهایتان را یکی یکی و با تمرکز بیشتری انجام دهید. پژوهش‌ها نشان داده‌اند انجام چند کار همزمان علاوه بر ایجاد خستگی عموما نتایج ناقص هم به بار می‌آورد.

خواب شبتان را دریابید

در دوران تحصیل‌تان ممکن است به شب‌بیداری و درس خواندن‌های طولانی عادت کرده باشید و این کار را به کرات انجام داده باشید اما وقتی نوبت به کسب و کار می‌رسد چنین روشی جواب نخواهد داد. کم‌خوابی یا خواب ناآرام می‌تواند میزان بازدهی شما را تا حد زیادی کاهش دهد و نتایج بدی برای کارهایتان به همراه داشته باشد.