pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

شادبودن آن‌قدرها هم پیچیده نیست.

روان‌شناسان آرزو می‌کنند همه این‌ها را می‌دانستند.

 

همه‌ی ما آدم‌های ذاتا شادی نیستیم، ولی این اطلاعات می‌تواند به ما که به دنبال خوشحالی و شاد بودن به هر دری می‌زنیم کمک می‌کند.

 

موسیقی غمگین گوش کنید.

بله، درست خواندید! حالا دیگر بهانه‌ای رسمی برای گوش دادن پلی‌لیست روزهای غمگین و ابری‌تان خواهید داشت. پژوهش‌ها نشان داده‌اند گاهی گوش دادن به موسیقی‌های غمگین و آرام می‌تواند خاصیت درمانی داشته باشد، به شما آرامش بدهد و در نهایت به اینکه کمی بعد حال‌تان بهتر شود کمک کند. تا به حال شده وقتی به یک آهنگ گوش می‌دهید احساس کنید مو به تن‌تان راست می‌شود؟ دلیل‌ش همین اثر درمانی‌ است!

 

با کسی که در اتوبوس یا مترو کنارتان نشسته حرف بزنید.

حرف زدن با دیگران در وسایط حمل و نقل عمومی گذران زمان را راحت‌تر می‌کند و به شما حس خوبی می‌دهد. سعی کنید بر ترس خود از برقراری ارتباط با غریبه‌ها غلبه کنید و مدام فکر نکنید ممکن است مزاحم‌شان شوید. شاید یک مکالمه‌ی خوب برای هردوی شما سودآور و فرح‌بخش باشد. با این کار می‌توانید سختی‌های ناشی از کسالت و بیهودگی معطل شدن برای رسیدن اتوبوس یا قطار بعدی را برای خودتان اندکی هموار کنید. با این کار کنترل موقعیت‌تان را به دست خواهید گرفت و احساس بهتری خواهید داشت.

 

بدانید پول گاهی هم خوشبختی می‌آورد.

همیشه شنیده‌ایم که می‌گویند پول خوشبختی نمی‌آورد، اما اگر پول بتواند برای شما زمان بیشتری بخرد یا به شما مجال بدهد از دست کارهایی که دوست ندارید یا وقت‌ش را ندارید خلاص شوید می‌تواند خوشبختی‌آور باشد. بنابراین دفعه‌ی بعدی که از بیرون غذایی سفارش دادید یا به کسی پول دادید برای اینکه خانه‌تان را تمیز و مرتب کنید احساس گناه نکنید. پژوهش‌ها نشان داده‌اند کسانی که برای داشتن زمان بیشتر پول خرج می‌کنند شادتر هستند. البته که حواس‌تان باشد زیاده‌روی نکنید ولی هیچ ایرادی ندارد مثلا این هفته لباس‌هایتان را به خشک‌شویی بدهید چون وقت اتوکشی ندارید.

 

 

 

به والدین‌تان زنگ بزنید.

آخرین باری که از تلفن همراه‌تان برای زنگ زدن به کسی استفاده کرده‌اید را به یاد می‌آورید؟ پژوهش‌گران معتقدند شنیدن صدای پدر و مادرتان می‌تواند به کاهش استرس شما کمک کند. آن‌ها دریافتند ارتباط کلامی و شنیدن صدای والدین شما موجب ترشح هورمون اکسی‌توسین می‌شود که به هورمون حال خوب معروف است. با این کار حال والدین‌تان را هم خوب خواهید کرد.

 

با آدم‌های شاد معاشرت کنید.

تنها ویروس‌ها و باکتری‌ها نیستند که مسری‌اند. شادی هم مسری‌ است. هرچه اطراف‌تان را با آدم‌های شادتر و پر‌انرژی‌تر پر کنید در نهایت خودتان هم آدم شادتری خواهید بود. با آن دسته از دوستانی که شاد و سرخوش‌اند قرارهای بیشتری بگذارید. کسی که همیشه لبخند به لب دارد را به قهوه دعوت کنید. بگذارید حال‌ خوش دیگران به شما هم سرایت کند.

 

با حیوانات وقت بگذرانید.

حیوانات خانگی سهم ویژه‌ای در شادتر بودن انسان دارند. اگر تجربه‌ی نگهداری از سگ یا گربه را داشته باشید می‌دانید که کمی بازی کردن با سگ و یا نوازش یک گربه‌ی نرم و بازیگوش چقدر می‌تواند در مثبت کردن حال شما تاثیر بگذارد.

 

کمی خودخواه باشید.

گاهی کمی خودخواه بودن بهترین هدیه‌ای‌ست که می‌توانید به خودتان بدهید. این کار ممکن است در اطرافیان شما دلخوری ایجاد کند، مثلا وقتی دعوت به یک مهمانی را رد می‌کنید یا قراری دوستانه را کنسل می‌کنید؛ اما به یاد داشته باشید سلامتی شما از همه چیز مهم‌تر است. اگر سرحال نباشید آن مهمانی و آن قرار دوستانه هم به هیچ‌کس خوش نخواهد گذشت.