pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

رژیم غذایی مناسب برای روزهای سرد

هوا رو به سردتر شدن است ولی بازار انتخاب‌های گوناگون برای خوراکی‌های پاییزی روز به روز داغ‌تر می‌شود. وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید، آن‌چه معمولا به ذهن متبادر می‌شود خوردن وعده‌های غذایی سبک و به ویژه سالاد است. ولی ‌نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشیم این است که رژیم غذایی فصل گرما لزوما برای فصول سردتر سال مناسب نیست. کلید موفقیت در حفظ یک رژیم غذایی مناسب و داشتن اندامی متناسب در حفظ تعادل رژیم‌های غذایی به تناسب فصول است.

با تغییر فصل میزان انرژی بدن ما از تعادل خارج می‌شود و به همین دلیل ممکن است علائمی مانند خستگی، سطح انرژی پایین، افزایش وزن و کاهش سیستم ایمنی بدن را در خود احساس کنیم. ما فکر می‌کنیم بدن ما به صورت اتوماتیک به این تغییرات فصلی عادت خواهد کرد، در صورتیکه در واقع ما می‌توانیم نقش پررنگی در تسهیل و تسریع این فرآیند داشته باشیم. با گنجاندن مواد غذایی مناسب می‌توانیم از بیمار شدن‌مان پیشگیری کرده، انرژی بیشتری داشته باشیم، ذهن‌مان فعال‌تر شود، سیستم گوارشی‌مان تنظیم شود و نگران اضافه‌وزن هم نباشیم. برای این‌کار لازم است تغییراتی در لایف‌استایل و رژیم غذایی‌مان ایجاد کنیم. با سرد شدن تدریجی هوا، بدن ما به غذاهای گرم‌تر برای هماهنگ شدن با تغییرات محیطی و آب و هوایی نیاز دارد. وقتی دمای محیط بیرونی پایین می‌آید، اینکه بتوانیم بدن‌مان را از درون گرم نگه داریم، به ما حس بهتری خواهد داد. پس نوشیدنی‌های گرم، انواع آش و سوپ و غذاهای داغ را در رژیم غذایی روزهای سردتان بگنجانید.

 

در هوای سرد، به خاطر پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا بدن نیاز به مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی دارد تا بتواند سیستم ایمنی خود را در مقابل ویروس‌ها و باکتری‌ها تقویت کند. خوشبختانه منبعی طبیعی از این مواد مورد نیاز در آبمیوه و میوه‌های فصل سرما به وفور یافت می‌شود.

 

سیب

این میوه‌ی شیرین و لذیذ سرشار از آنتی‌اکسیدان است که علاوه بر جوان‌سازی، از وقوع بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند. می‌توانید در کنار لذت گاز زدن سیب، آن را به مرباها یا دسرهای گوناگون نیز اضافه کنید و از آن بهتر آبمیوه‌های طبیعی سان‌استار را در میان‌وعده‌هایتان بگنجانید.

 

کلم بروکسل

اگر یک ‌بار آن‌ را با ترکیبات درست و مناسب‌ش میل کنید، مشتری دائم‌ش خواهید شد. کلم بروکسل سرشار از ویتامین‌های A و C و آهن است. از آنجاییکه ممکن است مزه‌‌اش کمی به تلخی بزند، بهترین ترکیب برای آن‌ سس‌های ترش‌مزه و یا سرکه‌ی بالزامیک است.

 

شلغم

یار و یاور روزهای سخت سرماخوردگی. ممکن است مزه‌‌اش به مذاق همه خوش نیاید ولی اثر معجزه‌آسای آن در بهبودی مریضی باعث می‌شود آن را پای ثابت رژیم غذایی‌تان در پاییز و زمستان قرار دهید. شلغم سرشار از فیبر و ویتامین C بوده و مقادیر زیادی کلسیم در آن‌ موجود است.

 

و اما پرتقال

پرتقال یکی از بهترین و لذیذترین میوه‌های فصل سرماست. این میوه‌ی خوش‌ آب و رنگ منبعی بی‌نظیر از ویتامین است که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با بیماری‌های فصلی بسیار موثر واقع شود. آبمیوه‌های ۱۰۰٪ طبیعی سان‌استار در دو طعم پرتقال و پرتقال تو سرخ را حتما امتحان کنید.