pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

راه‌های طبیعی برای حفظ شادابی و طراوت پوست

این روزها تبلیغ انواع محصولات حفظ و نگهداری و جوان‌سازی پوست در همه‌جا به چشم می‌خورد. همه به دنبال داشتن پوستی جوان و شاداب هستند و برخی برای رسیدن به این هدف از پرداخت هزینه‌های گزاف هم ابایی ندارند. ولی گاهی راه‌حل می‌تواند بسیار ساده، در دسترس و از همه مهم‌تر طبیعی باشد. در این مطلب ما به معرفی سه مخلوط آبمیوه و یک ماسک برای داشتن پوستی براق، شاداب و باطراوت می‌پردازیم.

یک تیر و دو نشان
این ترکیب خوش‌رنگ و جذاب با هویج و سیب علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند از وسوسه‌ی خوردن خوراکی‌های مضر و چاق‌کننده در امان باشید، برای پوست شما هم مزایای بسیار دارد. هیچ‌کس منکر رابطه‌ی مستقیم سلامت پوست با تغذیه‌ی سالم و طبیعی نیست.

مواد لازم

چهار عدد هویج

نصف سیب

زنجیبل – برای طعم بهتر

شفاف باشید.

این آبمیوه برای تمام انواع پوست مناسب است. جعفری خاصیت سم‌زدایی‌ و آب‌رسانی دارد. اسفناج حاوی ویتامین F است که به داشتن پوستی شفاف و براق کمک می‌کند. همچنین مواد معدنی موجود در سیب، به ویژه سیب‌های سبز، مزایای فراوانی برای پوست، از جمله شفاف‌سازی و تقویت آن را دارند.

مواد لازم

چهار عدد هویج

یک مشت اسفناج

یک مشت جعفری

نصف استکان آبمیوه صد در صد طبیعی سیب ترش سان‌استار

صاف همچون آینه

آنزیم بروملین موجود در آناناس، نه تنها به بهبود هضم غذا و عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند، بلکه برای داشتن پوستی سالم و براق هم مفید است. (بروملین یکی از مواد تشکیل‌دهنده‌ی اکثر ماسک‌های لایه‌بردار و مخصوص پاک‌سازی پوست است.) خیار و سیب از مواد غذایی پاک‌کننده‌ی پوست به شمار می‌آیند و به آب‌رسانی و حفظ خاصیت قلیایی پوست کمک می‌کنند. ترکیب این مواد با هم به کاهش التهاب ناشی از جوش‌ها کمک می‌کند.

مواد لازم

چند تکه آناناس

نصف خیار

نصف سیب

ماسک ماست و آب پرتقال

چه نیازی به ماسک‌های گران‌قیمت هست وقتی خودتان به راحتی در عرض چند دقیقه می‌توانید یک ماسک ارزان و طبیعی در خانه تهیه کنید؟ ماست برای تمام انواع پوست مفید است. برای پوست‌های خشک خاصیت مرطوب‌کنندگی و قلیایی‌سازی داشته و به پوست شفافیتی سالم می‌دهد. برای پوست‌های چرب، ماست به پاکسازی و بستن منافذ پوست کمک می‌کند.

درست مانند آب لیمو، آب پرتقال هم می‌تواند به شفاف شدن پوست کمک کند، به ویژه برای پوست‌های چرب، آسیب‌دیده و پرجوش. پرتقال حاوی مقادیر زیادی ویتامین سی، پتاسیم و اسیدفولیک است. ویتامین سی کلاژن مورد نیاز پوست را تامین کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت می‌کند. تحقیقات نشان داده‌اند نوشیدن آب‌پرتقال به سلامت مو، پوست و ناخن کمک می‌کند.

برای ساختن این پوست جوان‌کننده‌ی ماست و آب پرتقال به این مواد نیاز دارید:

یک قاشق غذاخوری ماست

یک فنجان آب‌پرتقال

در صورت تمایل: یک قاشق چای‌خوری عسل

این مواد را به آسانی در یک کاسه‌ی‌ کوچک با هم مخلوط کنید. آن‌ را با انگشت یا برس ماسک روی صورت‌تان بمالید. بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بماند و سپس با آب بشویید.