pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

دیشب تو خواب وقت سحر

خواب‌های شما چه می‌گویند؟

 

شما چقدر خلاق‌اید

افراد خلاق عموما خواب‌های عجیب و غریبی می‌بینند. مکان‌های خواب‌های آن‌ها اغلب به جای خانه و محل کار در دل طبیعت است و مکان‌های عجیب و گاهی موانع طبیعی سر راه‌شان وجود دارد، مثلا صخره‌ای بزرگ که نمی‌توانند از آن عبور کنند.

 

مشکل قلبی دارید.

پژوهشی در مورد افراد میانسال نشان می‌دهد آن‌هایی که اغلب کابوس می‌بینند به طرز قالب توجهی بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی مانند ضربان نامنظم یا درد قفسه‌ی سینه قرار دارند. این مشکلات قلبی تنفس در شب را هم برای آن‌ها دشوار می‌کند.

 

از چیزی اجتناب می‌کنید.

خواب می‌بینید یک غریبه، یک هیولا یا یک موج بزرگ دنبال‌تان می‌کند؟ این می‌تواند نشانه‌ی این باشد که در بیداری از روبه‌رو شدن با موضوعی هراسان هستید. از خودتان بپرسید آن مشکل، آن شخص یا آن احساسی که نمی‌خواهید حل‌ش کنید کدام است.

 

دچار وقفه‌ی تنفسی در خواب هستید.

اگر خواب‌های وحشتناکی در مورد غرق شدن و خفه شدن می‌بینید ممکن است مبتلا به وقفه‌ی تنفسی در خواب باشید. در این حالت شما برای چند ثانیه در خواب نفس نمی‌کشید. پژوهش‌ها نشان داده‌اند ۹۱ بیماران پس از مداوای این مشکل از دست کابوس‌هاش شبانه‌شان خلاص شده‌اند.

 

شما یک معتاد به کار هستید.

افرادی که بیش از حد خود را به کار و فعالیت مشغول می‌کنند و مدت زمان زیادی را به درگیری‌های کاری اختصاص می‌دهند خواب‌های ناآرام‌تری نسبت به افراد آسان‌گیر دارند. افراد گروه اول فشار زیادی روی خودشان می‌گذارند و اثرات این فشار در خواب‌های آن‌ها نمود پیدا می‌کند.

 

 

در معرض خطر ابتلا به پارکینسون هستید.

بیش از ۹۰ درصد از کسانی که خواب‌های خشن می‌بینند و در خواب لگد می‌زنند، مشت می‌کوبند و فریاد می‌زنند در معرض خطر ابتلا به بیماری پارکینسون قرار دارند. چرا که این رفتارها می‌تواند نشانه‌ای از اختلال خواب باشد که از نشانه‌های اولیه‌ی همین بیماری است.

 

افسرده هستید.

افراد مبتلا به افسردگی بسیار زودتر از دیگران شروع به خواب دیدن می‌کنند. زمان معمول خواب دیدن در افراد چیزی حدود ۹۰ دقیقه پس از خوابیدن است، اما افراد افسرده عموما ۴۵ دقیقه پس از خوابیدن شروع به خواب دیدن می‌کنند.

 

نیاز به مراجعه به مشاور دارید.

کابوس‌های تکرارشونده که خواب راحت را از شما می‌گیرند یکی دیگر از نشانه‌های اضطراب و افسردگی هستند. اگر پس از یک اتفاق ناخوشایند شب‌ها کابوس می‌بینید ممکن است بحرانی که از سر گذرانده‌اید از لحاظ روانی برای ذهن‌تان قابل هضم نبوده باشد. در این شرایط یک راونکاو می‌تواند به شما کمک کند.