pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

دنیای کودکانه‌ی رنگارنگ

والتر الیاس دیزنی ملقب به والت دیزنی مردی که با خلق کارتون‌ها و شخصیت‌های انیمیشنی دنیای کودکانه‌ی نسل‌ها را رنگارنگ کرده روزگاری یک شکست‌خورده‌ی تمام عیار بوده است. دیزنی در سال ۱۹۱۹ از روزنامه‌ی Kansas City Star اخراج شد به این دلیل که سردبیر روزنامه معتقد بود او “تخیل خوبی ندارد و هیچ ایده‌ی خوبی به ذهن‌ش نمی‌رسد.”

با این حال، خالق میکی ماوس و بسیاری دیگر از شخصیت‌های کارتونی دوست‌داشتنی کارش را در این‌جا پایان‌یافته ندید. اولین تلاش او برای برپایی یک استودیو به نام Laugh-O-Gram به ورشکستگی انجامید. کار استودیو به دلیل محبوبیت طرح‌های دیزنی در کانزاس سیتی شروع خوبی داشت. اما زمانیکه دیزنی شروع به استخدام نیرو برای رشد و توسعه‌ی استودیو کرد نتوانست امور مالی را به درستی اداره کند، قرض‌های سنگینی بالا آورد و مجبور شد اعلام ورشکستگی کند. پس از این ماجرا او به هالیوود، کالیفرنیا نقل مکان کرد تا کارش را با کارگردانی سینما ادامه دهد. او که در خانه‌ی عمویش رابرت دیزنی ساکن شده بود به دنبال کار از این استودیو به آن استودیو می‌رفت و همه دست رد به سینه‌ی او می‌زدند. عاقبت او به کاری که بلد بود یعنی طراحی بازگشت و اولین کارش را با همکاری تیمی متشکل از برادرش، بهترین دوست‌ش آی‌ورکز و لیلیان باوندز که بعدها همسرش شد کامل کرد.

این شکست‌های اولیه در زندگی حرفه‌ای والت دیزنی او را از ادامه‌ی راه دل‌سرد نکرد. مسلما مانند همه‌ی افراد دیگر، این شکست‌ها بر روی اعتماد به نفس او تاثیر منفی گذاشت. کسانی که از سلسله شکست‌هایی در زندگی عبور کرده باشند می‌دانند او چه روزگار سختی را باید از سر گذرانده باشد. اما همین سختی‌ها پایه‌ریزی یک موفقیت عظیم بودند. زمانیکه او کمپانی والت دیزنی را تاسیس کرد تمامی این شکست‌ها و اشتباهات در گذشته راه برای رسیدن او به این موفقیت جهانی هموار کردند.

 

دیزنی و آثار کمپانی والت دیزنی به زندگی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان راه پیدا کردند و دنیای کودکانه و حتی بزرگ‌ترها را رویایی و رنگی‌تر کردند. از کارتون‌ها و فیلم‌های انیمیشنی گرفته تا تم‌پارک‌ها، امروزه کوچک‌ترها و بزرگ‌تر‌ها همگی از ثمرات کمپانی والت دیزنی لذت می‌برند. اگر او در همان شکست اول ناامید شده بود و به مسیرش ادامه نداده بود حالا ما صاحب اینهمه خاطرات خوب و شیرین نبودیم.

 

نقل قول معروفی از او هست که می‌گوید:

فقط امیدوارم یک چیز را هرگز فراموش نکنیم، که تمام این‌ها با یک موش شروع شد.