pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

دسرهایی هندوانه‌ای برای سفره‌ی خوش‌رنگ‌تان

هندوانه اگر سر سفره‌ی شب یلدا نباشد، انگار آیین‌ش ناقص مانده است. داستان‌ها و دلایل زیادی برای فلسفه‌ی حضور این میوه‌ی تابستانی در سفره‌ی جشنی آیینی در اولین شب زمستان آمده است که مشهورترین باور  آن است که خوردن مقداری هندوانه در شب چله باعث می‌شود در سراسر چله بزرگ و کوچک یعنی زمستانی که در پیش است سرما و بیماری بر ما غلبه نکند. عده‌ای دیگر معتقدند هرکس در شب چله هندوانه بخورد در تابستان احساس تشنگی نمی کند و در زمستان سرما را حس نخواهد کرد. برای نیاکان ایرانی‌ها که به آئین مهر دلبستگی داشتند، رنگ قرمز (نماد نور خورشید) گرامی بود. رنگ سرخ انار و هندوانه در سفره شب یلدا چه بسا اشاره به همین موضوع است. فکر کردیم از آنجاییکه پیدا کردن هندوانه‌های شیرین و قرمز در این روزگار شاید به راحتی گذشته نباشد پیشنهاد کنیم امسال سفره‌تان را با چند دسر هندوانه‌ای خوشمزه یلدایی کنید.

یخ در بهشت هنداونه‌ای

موادلازم:

دو قاشق غذاخوری آب

یک قاشق غذاخوری ژلاتین ساده

چهار فنجان هندوانه‌ی مکعبی بی‌هسته

دو قاشق غذاخوری آب لیموترش

دو قاشق غذاخوری عسل

آب را در ظرفی که قابلیت استفاده در مایکروویو داشته باشد بریزید. ژلاتین را در آب بریزید و دو دقیقه به آن زمان بدهید. سپس با دمای بالا به مدت ۴۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید و سپس اندکی هم بزنید. دوباره دو دقیقه به آن زمان بدهید و بعد آن‌قدر هم بزنید تا یک‌دست شود.

یک فنجان از هندوانه‌ها را داخل همزن بریزید، آب‌لیمو و عسل را اضافه کنید. ژلاتین حل شده را بریزید و هم بزنید تا یک‌دست شود. سپس هندوانه‌های باقی‌مانده را فنجان‌فنجان اضافه کنید و هربار هم بزنید تا یک‌دست شود.

مخلوط نرم‌شده را داخل پیرکس ریخته، در فریزر قرار دهید تا نسبتا سفت شود. سپس آن را با مخلوط‌کن بزنید تا حالتی یخمک‌مانند پیدا کند. آن‌ها را در ظرف‌های پذیرایی بریزید و سرو کنید.

گوله‌برفی هندوانه‌ای

موادلازم:

یک اسکوپ هندوانه‌ی خنک

یک‌چهارم فنجان نارگیل تازه‌ی رنده شده

اندکی پوره‌ی هندوانه

برای درست کردن پوره‌ی هندوانه کافی‌ست دانه‌های هندوانه را بگیرید، در مخلوط‌کن ریخته و هم بزنید تا مخلوطی صاف و نرم به دست آید. پوره‌ی هندوانه را در ظرف بریزید. یک اسکوپ هندوانه‌ی خنک که حتی می‌تواند یخ‌زده هم باشد روی آن قرار دهید. نارگیل رنده شده را روی آن بریزید، با برگ ریحان تزئین کرده و سرو کنید.

کوه‌های برفی هندوانه‌ای

مواد لازم:

برش‌های هرمی شکل هنداونه بدون هسته

یک فنجان خامه‌ی زده شده (Whipped Cream)

مقداری شکلات سفید رنده شده

سه چهارم فنجان نارگیل رنده شده

هرم‌های هندوانه‌ای را در ظرف بگذارید. اندکی خامه روی هرکدام‌شان بریزید. با اندکی شکلات سفید رنده شده و نارگیل رنده شده و اگر دوست داشتید تکه‌های کوچک شکلات تزيین‌شان کنید.

 

نوش جان!