pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

خوشحال و شاد و خندان‌ام


با این روش‌ها می‌توانید در محیط کار شاداب‌تر و خوشحال‌تر باشید

 

همه‌ی ما کم و بیش در محیط کار با استرس دست و پنجه نرم می‌کنیم. اگر میزان استرس‌مان بیش از اندازه شود می‌تواند سریعا منجر به بروز نارضایتی در زندگی‌هایمان شود. با کمک روش‌ها و تکنیک‌های صحیح می‌توانید از کار کردن‌تان لذت ببرید و کارها را با لبخند یکی‌یکی سر و سامان بدهید.

شرح شغلی و انتطارات محیط کار از خودتان را بدانید

پژوهش‌ها در این زمینه نشان می‌دهند نیمی از کارمندان درک شفافی از انتظاری که در محیط کار از آن‌ها می‌رود ندارند. برای آنکه بهترین عملکردتان را داشته باشید لازم است بدانید چه انتظاری از شما می‌رود. لیستی از مسئولیت‌هایی که در هنگام استخدام به شما محول شده تهیه کنید و آن را با مدیرتان چک کنید تا چیزی از قلم نیفتاده باشد. از مدیرتان بخواهید براساس عملکردتان به شما بازخورد داده و به شما بگوید چه چیزی خوب کار کرده و چه چیزهایی نیاز به تلاش بیشتر دارند.

میزان بازدهی کارتان را بالا ببرید

برای انجام کارهایتان لیست تهیه کنید. این کار باعث می‌شود به صورت اتوماتیک کارهایتان را طبقه‌بندی کرده و آن‌ها را بر حسب اولویت در لیست قرار دهید و به این شکل به میزان زیادی در وقت‌تان صرفه‌جویی خواهید کرد. یادتان باشد اگر کاری کمتر از دو دقیقه وقت‌تان را می‌گیرد همان لحظه انجام‌ش دهید. این کار باعث می‌شود کارهایتان مدام به تعویق نیفتند. در برنامه‌ریزی روزانه‌تان دو تا ۱۵ دقیقه برای استراحت در نظر بگیرید. پژوهش‌ها نشان می‌دهند این استراحت‌های کوتاه بازدهی کارتان را بالا خواهند برد.

از مسیر رفت و آمدتان به عنوان فرصتی برای خودتان استفاده کنید

صبح‌ها ذهن‌تان را برای روزی که پیش رو دارید آماده کنید و سعی کنید لیست کارهایی که مهم‌تر از بقیه هستند را یادداشت کنید. از این فرصت برای صحبت کردن با خانواده و دوستان‌تان استفاده کنید. با آن‌ها برنامه بگذارید. این کار باعث می‌شود تمام روز به شوق برنامه‌های بعد از کار باانرژی‌تر کارهایتان را پیش ببرید. هنگام برگشت از محل کار به سه کار خوب و مفیدی که در آن روز به انجام رسانیده‌اید فکر کنید. این کار از نظر روحی و روانی تاثیر بسزایی دارد.

درخواست ارتقا شغلی یا افزایش حقوق کنید

اگر مدت زمانی از کار کردن‌تان در محیط شغلی‌تان می‌گذرد و فکر می‌کنید مستحق ارتقا مقام یا افزایش حقوق هستید با مدیرتان در این مورد صحبت کنید. قبل از انجام مذاکره سعی کنید ارزش خودتان را اول برای خودتان مشخص کنید. می‌توانید از لینکدین کمک بگیرید و تحقیق کنید موقعیت‌های شغلی مشابه شما چه وضعیتی در بازار کار دارند و وضعیت دریافتی‌شان چگونه است. عملکردتان در شش ماه گذشته را بررسی کنید و نقاط قوت‌تان را مشخص کنید. هنگام مذاکره با مدیرتان از برنامه‌های آینده‌تان برای بالا بردن کیفیت کارتان بگویید و با مثال‌های روشن توضیح دهید به چه دلیل فکر می‌کنید مستحق این موقعیت هستید. از مدیرتان بخواهید بگوید او شما را در آینده در چه جایگاهی می‌بیند. خودتان را برای نه شنیدن هم آماده کنید. اگر این اتفاق افتاد از مدیرتان بخواهید شما را راهنمایی کند که چه تغییری در کارتان ایجاد کنید برای اینکه دفعه‌ی بعد جواب مثبت بگیرید.