pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

خانه‌تکانی برای شروعی بهتر

 

آرزو می‌کنیم سال پیش رو بهترین سال زندگی‌تان باشد: سالی پر از سلامتی، برکت، امواج مثبت و اتفاقات خوب. اما برای دریافت تمامی این‌ها باید آمادگی و فضای آزاد و خالی داشته باشید، هم در ذهن‌تان و هم در اطراف‌تان. برای این منظور چند پیشنهاد برای خانه‌تکانی و به نوعی آماده‌سازی برای سال پیش رو را با هم مرور می‌کنیم:

 

پتو و روتختی‌تان را به خشک‌شویی بسپارید.

آخرین باری که پتو و روتختی‌تان را شسته‌اید به یاد می‌آورید؟ اگر سریع یادتان نمی‌آید، نگویید بهتر است. حالا بهترین وقت است! اگر قول بدهید تمام شستنی‌هایی که خیلی وقت است نشسته‌اید را همین امروز به خشک‌شویی بدهید ما هم به شما نمی‌گوییم ظرف ۱۲ ماه گذشته چه چیزهایی ممکن است در آن‌ها لانه کرده باشند …

 

کمدتان را مرتب کنید.

آن پیراهن و شلواری که هرسال جابه‌جا می‌کنید و هیچ‌وقت نمی‌پوشید را هرگز قرار نیست دوباره بپوشید. برای خودتان یک نوشیدنی خوشمزه بریزید، یکی از سریال‌هایی که بیش از همه دوست دارید را جایی جلوی چشم‌تان آماده نمایش بگذارید و کمدتان را بیرون بریزید. هم فال است و هم تماشا. کمتر خسته می‌شوید و دل کندن از لباس‌های کهنه برایتان آسان‌تر هم می‌شود.

 

کنسروها و داروهای تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید.

وقت‌ش رسیده سری به آن کابینت‌ها و کمدهایی بزنید که خیلی وقت است درست نگاه‌شان نکرده‌اید. کنسروها و بسته‌های ته کمدها و کشوها را بیرون بریزید و تاریخ مصرف‌شان را چک کنید. از آن مهم‌تر جعبه یا کیسه‌ی داروهاست. با دقت همه را یکی‌یکی بررسی کنید و کهنه‌ها را دور بریزید.

 

ذهن‌تان را بتکانید.

از خانه‌تکانی اتاق و خانه بگذریم و کمی هم از خانه‌تکانی ذهن بگوییم. حتما برای خودتان زمانی بگذارید که سال کهنه را از تن و ذهن خودتان هم بیرون کنید. از تجربیات و تلخ و شیرین زندگی و چیزهایی که یاد گرفته‌اید بنویسید. هر نوع کاری که ثابت شده ذهن‌تان را آرام می‌کند. حتما برای خودتان وقتی اختصاصی در نظر بگیرید.

 

کتاب، DVD یا مجلاتی که دیگر نمی‌خوانید را هدیه دهید/بفروشید.

سبک کردن کتابخانه و کشوهای میزتان یکی دیگر از کارهای مهمی‌ست که می‌توانید انجام دهید. تعدادی از آن‌ها را می‌توانید در سایت‌های مخصوص این کار به فروش بگذارید شاید به کار کسی بیاید یا اگر دوست داشتید می‌توانید آن‌ها را به کتابخانه یا نهادهای دیگر مخصوص این کار هدیه دهید.

 

از روی لیست کارهایتان را انجام دهید.

لیست کارهای عقب‌مانده‌ای که باید تا پایان سال به انجام برسند اغلب طولانی و گاه استرس‌زا هستند. تمام کارهایتان را لیست کنید و به ترتیب اولویت انجام دهید. کار کردن از روی لیست اضطراب‌تان را کم می‌کند و کارهایتان هم منظم‌تر پیش می‌رود.