pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

جنگنده چون مک‌گرگور

جنگنده چون مک‌گرگور 

درس‌هایی ارزشمند از مبارزه‌ی پرسروصدای می‌ودر و مک‌گرگور

فلوید می‌ودر (Floyd Mayweather) قهرمان افسانه‌ای بوکس حرفه‌ای جهان که بعد از 49 پیروزی متوالی و بدون شکست از دنیای مبارزه خداحافظی کرده بود. برای رویارویی با کانر مک‌گرگور، قهرمان جهان در هنرهای مختلط رزمی، بار دیگر به صحنه بازگشت تا این بار خداحافظی باشکوه تری از دنیای قهرمانی کرده باشد.

کانر مک‌گرگور ( Conor McGregor) نام‌دارترین مبارز UFC (هنرهای مختلط رزمی) است. او تنها کسی است که تا کنون موفق شده هم‌زمان قهرمان دو وزن از این رقابت‌ها باشد. همچنین رکورد سریع‌ترین پیروزی در تاریخ مسابقات UFC از آن اوست.

 نبرد جاه‌طلبانه‌ی او با می‌ودر، دو هفته پیش در لاس‌وگاس، تحت قوانین مسابقات بوکس انجام شد.در حالی که مک‌گرگور از لحاظ حرفه‌ای هیچ سابقه‌ای در این رشته نداشت. بسیاری از منتقدان، پیش از مسابقه، مک‌گرگور را بازنده‌ی تام و تمام این نبرد می‌دانستند. اما مک‌گرگور  همه‌ی آن‌ها را شگفت زده کرد. او جانانه جنگید و مسابقه را به راند دهم کشاند.

در نهایت فلوید می‌ودر بود که در راند دهم با ضربه‌ی فنی پیروز شد و با رکورد دست‌نیافتنی 50 پیروزی متوالی و بدون شکست، قدم به دوران بازنشستگی گذاشت. اما فارغ از نتیجه‌ای که حاصل شد، هر دو قهرمان تاکنون عملکرد درخشانی از خود به جا گذاشته‌اند و روحیه‌ی جنگ‌جویانه‌شان الگوی بسیار خوبی برای همه‌ی ماست.

راز می‌ودر از دید مک‌گرگور

مک‌گرگور پس از شکست، لب به ستایش از رقیب خود گشود و گفت: ”می‌ودر نه سریع‌ترین مبارزی است که دیده‌ام و نه قدرت‌مندترین آن‌ها. بلکه او  در طول مبارزه خونسرد است و رمز موفقیتش این است. “

از پذیرش ضعف‌هایتان شرمنده نباشید

در مصاحبه با مطبوعات، مک گرگور خیلی صریح گفت که در میانه‌ی نبرد اسیر خستگی غیر منتظره‌ای شده و نمی‌داند این خستگی از کجا آمده‌است. چند نفر می‌شناسید که با این صراحت و شجاعت از نقاط ضعف خودشان صحبت کنند و دنبال رفع آن باشند.

مک گرگور در این باره گفت: ”خستگی من را از پا درآورد. نمی‌دانم چه بود و از کجا آمد. مطمئنا ناشی از کم‌کاری در تمرین نیست. من خیلی تمرین کرده‌بودم؛ خیلی زیاد. فکر می‌کنم ریشه در مسائل روانی دارد و باید هرطور هست از آن سردرآورم. “

یادگیری بیشتر

مک‌گرگور بعد از شکست اخیر، چشم‌اندازش را چنین ترسیم می‌کند: ”کار بعدی من این است که بیشتر مطالعه کنم. بیشتر یاد بگیرم. من هنرجوی هنرهای رزمی هستم. در مقیاسی وسیع تر مبارزی هستم در حال آموختن مبارزه. من همیشه رقیبانم را در طول مسابقه تحلیل می‌کنم و از آن‌ها می‌آموزم، از جمله فلوید و باید بگویم قرار گرفتن در مقابل او برایم افتخارآمیز بود. “

از ریسک کردن نترسید

شاید جاه‌طلبی مک‌گرگور از نظر ما کار چندان عاقلانه‌ای نباشد. این که بدون داشتن هیچ سابقه‌ی حرفه‌ای در بوکس به مصاف قهرمان شکست‌ناپذیر آن رشته بروید. همین محافظه کاری گاهی اوقات موجب می‌شود بهترین فرصت‌های زندگی‌مان را از دست بدهیم.

اما مک‌گرگور یک جنگ‌جو است. او بزرگ‌ترین ریسک زندگی‌اش را انجام داد و البته ضرر هم نکرد. بیش از صد میلیون دلار از این بازی درآمد کسب کرد. این در حالی است که پنج سال پیش در ایرلند با کمک‌هزینه‌ی دولتی امرار معاش می‌کرد و زندگی سختی داشت.

 همچنین خودش را، مهارت‌هایش و روحیه‌ی جنگنده‌اش را به میلیون‌ها طرفدار بوکس حرفه‌ای معرفی کرد. او اکنون با این تجربه‌ی ارزش‌مند به موفقیت‌های پیش‌ِرو می‌اندیشد. اگر آن روز برسد و مک گرگور قهرمانی بوکس حرفه‌ای را هم به افتخارات رزمی‌اش اضافه کند، فراموش نکنید که همه چیز از یک جاه‌طلبی بزرگ شروع شد.

نقل‌قول‌هایی از کانر مک‌گرگور

 ” هر چه قدر بیشتر به دنبال سختی‌‌ها بروید، راحتی بیشتری کسب می‌کنید. “

” اول در جنگ لفظی شکستش بده، بعد در جنگ روانی و آخر سر در نبرد فیزیکی. این‌ها سه مرحله‌ی شکست دادن رقیب است. “

” زندگی مثل قطار شهربازی است. یک لحظه آن بالایی و لحظه‌ای دیگر این پایین. اما کیست که از قطار شهربازی خوشش نیاید؟“