pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

بهینه‌سازی خرید مواد غذایی


وفادار ماندن به برنامه‌ی تغذیه‌ی سالم وقتی میان قفسه‌های خوراکی در فروشگاه قدم می‌زنیم کار دشواری‌ست. برای همین در این مطلب می‌خواهیم به شما کمک کرده و راه و روش‌هایی را یادتان بدهیم که با آن مواد غذایی سالمی خریداری کنید که واقعا با آن‌ها آشپزی می‌کنید. این استراتژی‌ها را به خاطر بسپارید تا به یک خریدار باهوش تبدیل شوید:با برنامه وارد فروشگاه شوید (و صد البته با شکم سیر)داشتن لیست خرید یکی از مهم‌ترین ملزومات است. بدون داشتن لیست با چرخ یا سبدی پر از خوراکی‌های بی‌ربط مواجه خواهید شد که برای استفاده کردن از آن‌ها هیچ برنامه‌ای هم ندارید. برنامه‌ریزی قبل از خرید، چه انتخاب مواد غذایی اصلی باشد که با آن وعده‌های آسان در طول هفته را می‌پزید و چه لیستی با جزئیات باشد از مواد لازم دستور پخت‌هایی که برای آن هفته در نظر گرفته‌اید، می‌تواند تاثیری بسزا در روند خرید کردن‌تان بگذارد. یکی دیگر از مواردی که باید حتما رعایت کنید این است که قبل از خرید کردن گرسنه نباشید. ورود به فروشگاهی مملو از انواع مواد خوراکی با شکم گرسنه توان تصمیم‌گیری‌تان برای خرید بهینه را مختل می‌کند چون در آن لحظه هرچه ببینید را هوس می‌کنید و در نهایت به خانه که رسیدید می‌بینید یک کیسه هله هوله و خوراکی‌های ناسالم خریده‌اید که قرار است فقط چاق‌تان کند.چیدمان فروشگاه‌ها را بشناسیدداشتن استراتژی هنگام راه رفتن در فروشگاه‌های بزرگ یکی دیگر از کارهای مهمی‌ست که می‌توانید انجام دهید. اگر می‌دانید قفسه‌ی تنقلات و شکلات‌ها نقطه ضعف‌تان به حساب می‌آیند از قفسه‌های آن‌ها دوری کنید و جوری فروشگاه را دور بزنید که چشم‌تان به این محصولات نیفتد. یکی از راه‌ها این است که حواس‌تان را بیشتر به خوراکی‌های سالم معطوف کنید. وقت بیشتری جلوی قفسه‌‌ی آب‌میوه‌ها بگذرانید و از تنوع محصولات جدید و سالم سان‌استار باخبر شوید. گوشه‌های فروشگاه‌ها معمولا به مواد غذایی تازه مانند میوه و سبزیجات، لبنیات و انواع گوشت‌ها اختصاص دارند. یک‌راست به سراغ آن‌ها بروید تا هله‌هوله‌های میان راه وسوسه‌تان نکنند. از میان‌برها استقبال کنیدانتخاب محصولاتی چون محصولات و سبزی‌های آماده و خرد شده هیچ ایرادی ندارد. چرا که این محصولات آشپزی را برای شما آسان‌تر کرده، وقت کمتری می‌گیرند و شما را به پختن غذاهای سالم در منزل به جای سفارش دادن غذا از رستوران ترغیب می‌کنند. این محصولات ممکن است در وهله‌ی اول به نظر کمی گران آمده و به منزله‌ی هزینه‌ی اضافی تلقی شوند ولی به مرور زمان دقیقا به همین دلیل که منجر به کاهش میزان غذا خوردن در بیرون خانه می‌شوند موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های شما خواهند شد.
برای بعد از خریدتان هم برنامه داشته باشیدهیچ‌چیز بدتر و ناامیدکننده‌تر از این نیست که با کیسه‌هایی پر از مواد غذایی سالم و خوش آب و رنگ به خانه برسید و بعد ببینید حال و حوصله ندارید با آن‌ها غذا درست کنید. به جای اینکه مسیر راحت را انتخاب کنید و بگویید حالا امروز هم پیتزا بخوریم تا فردا، همیشه تعدادی دستور پخت غذای راحت و آسان دم دست داشته باشید که بتوانید ظرف چند دقیقه غذایی لذیذ و آسان درست کنید. برای این کار از بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی یا وبسایت‌های متنوع می‌توانید کمک بگیرید. از خودتان پذیرایی کنید خیلی هیجان‌زده نشوید، این بدان معنا نیست که هرچه دل‌تان می‌خواهد بخرید. منظور این است که گاهی برای غذاهایی که واقعا دوست دارید و از خوردن‌ و پختن‌شان لذت می‌برید هزینه‌ی بیشتری کنید. درست است که برای خریدار خوب و باهوش بودن باید همواره حواس‌مان به میزان بودجه‌ای که برای خرید در نظر می‌‌گیریم باشد ولی گاهی بد نیست نوعی از سس، پنیر یا یک ماده‌ی اولیه که همیشه دوست داشته‌اید طعم‌ش را در غذایتان امتحان کنید و کمی از سایر محصولات گران‌تر است را بخرید. آشپزی با مواد اولیه‌ای که دوست‌شان داشته باشید لذت این کار را برایتان چند برابر خواهد کرد و خرید کردن هم برایتان لذت‌بخش‌تر خواهد شد.