pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

بمبی به نام نارگیل

منبعی سرشار از انرژی‌های زودجذب که در عین حال وزن شما را کم می‌کند

پنج میوه‌ی استوایی در ترکیب آب‌میوه‌ی چریکی سان‌استار حضور دارند. در میان آن‌ها سوابق نظامی و جنگی نارگیل از همه بیش‌تر است. ‌‌ژاپنی‌ها در جنگ دوم جهانی، نارنجک‌هایشان را داخل پوسته‌ی نارگیل جاسازی می‌کردند و نام آن را بمب نارگیلی گذاشته‌بودند. در گیرودار همین جنگ، پزشکان به‌ناچار از آب نارگیل به عنوان پلاسمای خون استفاده می‌کردند و آن را در فرآیند تزریق خون به کار می‌بردند. اما جنگندگی نارگیل به همین جا ختم نمی‌شود.

شاید باور نکنید ولی از لحاظ آماری نارگیل‌ها  از کوسه‌ها خطرناک‌تراند و بیش‌تر از آن‌ها آدم می‌کشند. نارگیل‌هایی که از درخت سقوط می‌کنند، هر سال جان 150 نفر را در سراسر جهان می‌گیرند. این رقم ده برابر تلفاتی است که کوسه‌ها در طول یک سال روی دست ما می‌گذارند.

اما نترسید! فواید نارگیل آن‌قدری زیاد هست که از خشونتش چشم بپوشیم و به آن عشق بورزیم. بیایید این فواید را مرور کنیم.

انرژی

نارگیل منبعی طبیعی برای انرژی فوری و زودجذب است و عملکرد فیزیکی و ورزشی بدن را بهبود می‌بخشد. 100 گرم نارگیل، 345 کالری انرژی دارد. ۲۸۰ کالری از این انرژی از روغن نارگیل حاصل می‌شود. اما نکته جالب این است که روغن و چربی‌های استثنایی موجود در نارگیل نه‌تنها مضر نیستند، بلکه فواید زیادی دارند و حتی موجب کاهش وزن می‌شوند.

کاهش وزن

نارگیل سرشار از تری‌گلیسریدهایی با زنجیره‌ی متوسط است. نوعی از چربی خوراکی که به کاهش وزن کمک می‌کند. این نوع از چربی در طی فرآیند گوارش به مونوگلیسیرید و اسیدهای چرب آزاد با زنجیره‌ی متوسط تبدیل می‌شود. بدن ما ترجیح می‌دهد این دو ماده را سریعا به عنوان منبع انرژی مصرف نماید. بنابراین کمتر پیش می‌آید که آن‌‌ها را تبدیل به چربی و ذخیره ‌کند.

 گذشته از این خدمت بزرگ، تری‌گلیسرید با زنجیره‌ی متوسط، بیش‌تر از سایر چربی‌ها ضد گرسنگی است و میل به جذب کالری‌ را در طول روز کاهش می‌دهد. بنابراین، چربی‌های منحصر به فرد نارگیل، هم انرژی مورد نیاز شما را تامین و هم به کم کردن وزن اضافی کمک می‌کنند.

فیبر

نارگیل سرشار از فیبر است. یک فنجان از قسمت‌های گوشتی نارگیل دربردارنده‌ی 7 گرم فیبر است. همان‌طور که می‌دانید، رژیم‌های غذایی پرفیبر فواید بی‌شماری دارند. از تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش فشار خون بگیرید، تا تنظیم تحرکات روده، پیش‌گیری از نوسانات قند خون، محافظت در برابر دیابت و احساس سیری بلند مدت.

تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی بدن را می‌توان به تعبیری جنگ‌جویان درون انسان نامید. نارگیل دوست و متحد خوبی برای این جنگ‌جویان است. این میوه موادی در خود دارد که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. کاپریلیک و اسیدهای چرب کاپریک و لوریک، ضدباکتری و ضدویروس هستند و پاتوژن‌ها (عوامل بیماری) را از بین می‌برند. مونولورین، ماده‌ای موجود در چربی نارگیل، مشخصا اثر مهمی در مبارزه با ویروس‌ها دارد.

مواد معدنی

یک فنجان گوشت رنده شده نارگیل، 60 درصد از نیاز روزانه‌ی شما به مصرف منگنز و 17 درصد از مس مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. همچنین مقادیری بین 10 تا 5 درصد از نیاز روزانه به سلنیوم، پتاسیم، آهن، فسفر، منیزیم و روی در یک فنجان گوشت نارگیل موجود است. عملکرد نرمال بدن و ایفای نقش‌های حیاتی در گروی دریافت کافی این مواد معدنی است.