pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

با شکست‌های خود چه کنیم؟

نقل قول معروفی از وینستون چرچیل می‌گوید: موفقیت، رفتن از شکستی به شکست دیگر است بدون از دست رفتن شوق. ممکن است بگویید این حرف فقط در ظاهر زیباست. اما واقعیت این است که وقتی شما تصمیمات مختلفی می‌گیرید و راه‌های مختلفی را امتحان می‌کنید همواره احتمال شکست برایتان وجود دارد.

متاسفانه برای بیشتر افراد شکست حس پشیمانی را به دنبال دارد. آن‌ها غالبا با خود می‌گویند کاش این کار را نکرده بودم. اصلا چرا من این کار را امتحان کردم؟ چرا این‌قدر بی‌فکر بودم؟ این موضوع باعث می‌شود ترس‌ها و ناامنی‌های درونی‌شان تشدید شود و شاید کار به جایی برسد که دیگر هرگز کاری را امتحان نکنند.

شاید یکی از بزرگ‌ترین موانع رسیدن به موفقیت برای اکثر مردم این باشد که در واقع کاری انجام نمی‌دهند. آن‌ها فقط وجود دارند و از زندگی گذر می‌کنند و می‌روند بدون اینکه چیزی متفاوت را امتحان کنند. روزها را یکی‌یکی به شب می‌رسانند بدون اینکه کار خاصی انجام دهند فقط به این دلیل که در گذشته شکستی خورده‌اند و می‌ترسند دوباره امتحان کنند، و یا آن‌قدر می‌ترسند که تاکنون اولین قدم را هم برنداشته‌اند.

موفق‌ترین افراد جهان بعد از بارها شکست خوردن به موفقیت دست یافته‌اند؛ و شما ممکن است فکر کنید آن‌ها چطور توانسته‌اند ادامه دهند. اگر به دقت به شکست‌هایشان نگاه کنیم خواهیم گفت چطور از این ماجرا جان سالم به در برده‌اند؟

قهرمانان بی‌شماری وجود دارند، زنان و مردان بزرگی که زندگی‌هایشان قبل از اینکه موفق شوند و به شهرت جهانی دست یابند، در حقیقت سریالی طولانی از شکست‌ها بوده است. در مورد موفقیت‌های آن‌ها کتاب‌ها نوشته شده و فیلم‌ها ساخته شده است، اما اگر کامل زندگی‌شان را بررسی کنیم خواهیم دید که پر از انواع شکست‌ بوده است.

سخت‌ترین بخش شکست شاید از جا برخاستن و رو به جلو رفتن باشد. اما دقیقا همین توانایی است که می‌تواند شما را به موفقیت برساند. بهترین راه مواجهه با شکست حرکت به سمت جلو و پیشروی‌ است. یکی از بهترین رویکردهایی که می‌توانید در پیش بگیرید این است که بعد از شکست فکر کنید: خب بعد چی؟

  • اتفاق بعدی چیست؟
  • کار بعدی که قرار است انجام دهیم کدام است؟
  • مسیر بعدی که پیش رو دارم کدام است؟
  • کسب و کار بعدی کدام است؟
  • پروژه‌ی بعدی که قرار است انجام دهم کدام است؟

 

افرادی که درگیر شکست‌ها و موفقیت‌های گذشته‌شان می‌مانند یک نقطه‌ی مشترک دارند: همه‌ی آن‌ها در گذشته زندگی می‌کنند. شما باید بر روی آینده متمرکز باشید. باید فکر کنید فردا روز دیگری‌ست، من از جا بلند می‌شوم و به دنبال هدف‌هایم می‌روم.

 

هیجان و شوق دو احساس بزرگ خوب در زندگی هستند. بی‌انرژی و بی‌حال بودن وقتی مدام فکر کنید هیچ‌چیز حواب نمی‌دهد و درست نمی‌شود به آسانی به سراغ‌تان خواهد آمد. سعی کنید شور و هیجان‌تان را به اتفاقات آینده در درون‌تان زنده نگاه دارید. چطور؟ در مورد قدم بعدی‌تان بنویسید، با دیگران صحبت کنید، با کسانی که به شما روحیه می‌دهند نقشه‌هایتان را در میان بگذارید. کنترل افکارتان در دست شماست. فرقی نمی‌کند شکستی بزرگ را تجربه کرده‌اید یا موفقیتی چشم‌گیر، در هرحال باید نگاه و تمرکزتان به آینده باشد و آن‌چه پیش روی شماست.