pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

این کارها همیشه هم بد نیستند!

هرآن‌چه در اخبار می‌شنوید را باور نکنید. به شما گفته‌اند این کارها برای سلامتی‌تان مضرند؟ همیشه هم این‌طور نیست. چه بسا این‌ها عادات مفیدی برای شما باشند.

 

بازی‌های کامپیوتری

بازی‌های کامپیوتری موجب منزوی شدن کودکان و عامل بازدارنده در فرآیند یادگیری هستند، درست است؟ خیر! پژوهشگران دریافته‌اند کودکانی که به طور منظم وقت‌شان را با کنسول‌های بازی می‌گذرانند در نهایت قادر به ایجاد هماهنگی قوی‌تر میان چشم و دست‌هایشان هستند، دریافت‌ قوی‌تری از موضوعات علمی دارند و چه بسا ضریب هوشی بالاتری هم دارند.

اما حواس‌تان باشد! برخی بازی‌ها در کودکان کم‌سن‌ و سال می‌تواند موجب بروز نشانه‌هایی شبیه به استرس شود چرا که آ‌ن‌ها به دلیل سن کم‌شان هنوز توان تشخیص درست میان واقعیت و خیال را ندارند. حواس‌تان به نوع بازی‌های کودکان‌تان باشد.

 

گوش کردن به موسیقی با صدای بلند

اگر صدای موسیقی گوش دادن فرزند نوجوان‌تان گاهی خانه را به لرزه درمی‌آورد، شاید تعجب کنید اگر بشنوید این کار می‌تواند برای او مفید باشد. محققین دانشگاه منچستر انگلستان به این نتیجه رسیده‌اند هرچه صدای موسیقی بلندتر باشد لذت گوش فرادادن به آن هم بیشتر است.

اما حواس‌تان باشد! این کار در صورت تداوم می‌تواند آسیب‌رسان باشد. باید به گوش‌ها مدت زمانی برای استراحت داد. محققین می‌گویند برای مثال بعد از یک کنسرت راک پرسروصدا باید بین ۱۶ تا ۱۸ ساعت به گوش‌هایتان مجال استراحت و بازسازی بدهید. در مورد هدفون اما می‌گویند بهترین میزان قانون ۶۰/۱۲۰ است: گوش دادن به موسیقی با ۶۰ درصد صدا به مدت ۱۲۰ دقیقه در روز.

 

دویدن در پیاده‌روها

دویدن، به ویژه در کوچه و خیابان بارها مورد انتقاد قرار گرفته و متهم به آسیب رساندن به زانوها شده است. اما پژوهش‌های اخیر ثابت کرده‌اند کسانی که به طور منظم می‌دوند کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های زانو هستند. به نظر می‌رسد دویدن غضروف اطراف زانو را تقویت می‌کند و از تحلیل رفتن آن پیشگیری می‌کند.

اما حواس‌تان باشد! کفش‌های مناسب به پا کنید. انتخاب کفش مهم‌ترین موضوع در پیاده‌روی و دویدن است. همچنین باید به بدن‌تان گوش دهید و با آرامش و طمانینه شروع کنید.

 

لبنیات – چرب یا بدون چربی؟

اگر خودتان را به خوردن لبنیات کم‌چرب یا بدون چربی عادت داده‌اید حالا می‌توانید کمی کمتر سخت بگیرید. محققین دریافته‌اند خوردن لبنیات پرچرب می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد. یکی از عوارض قطع کامل چربی لبنیات برای زنان ایجاد اختلال در هورمون‌ها و سیستم باروری آن‌هاست.

اما حواس‌تان باشد! لبنیات پرچرب تنها زمانی سودمند هستند که بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشند.

 

پیام فرستادن و حرف نزدن

برخی معتقدند روش‌های برقراری ارتباط این روزها به منزله‌ی پایان روابط  رو در روی انسانی‌ست. اما پژوهش‌ها نشان داده‌اند این نوع جدید ارتباط نوشتاری در واقع موجب بهبود روابط میان نوجوانان و والدین‌شان شده است. این روش به نوجوانان حس بهتری در مورد حریم خصوصی‌شان می‌دهد.

اما حواس‌تان باشد! این روشی جایگزین برای ارتباطات خانوادگی نیست. هرچیز جای خود و اهمیت خود را دارد و باید به آن توجه شود.