pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

انبه بر تخت پادشاهی

انبه به قدری خوش‌طعم است که گاهی فواید بی‌شمارش را فراموش می‌کنیم 

دو میوه در دنیا به پادشاه میوه‌ها معروف‌اند. یکی انبه و دیگری دوریان! دومی را کمتر کسی می‌شناسد و احتمالا از مدعیان دروغین تاج و تخت است؛ اما اولی را چه کسی است که نشناسد؟ انبه بومی نواحی جنوب آسیاست. در هند، پاکستان و فیلیپین به عنوان میوه ملی شناخته شده و درخت آن، درخت ملی کشور بنگلادش محسوب می‌شود. این درخت بیشتر به طور وحشی در نواحی استوایی سبز می‌شود، اما امروزه تا مکزیک هم لشکرکشی کرده وآن را در نقاط مختلفی از جهان کشت می‌کنند.

انبه آن قدر خوش‌مزه است که خیلی ها فوایدش برای سلامتی را فراموش می‌کنند. این‌جا قصد داریم این فواید را یادآوری کنیم تا انگیزه‌هایتان برای خوردن انبه و نوشیدن آب‌میوه‌ی آن دوچندان شود. برویم و ببینیم کدام ویتامین‌ها و مواد مغذی در ارتش این پادشاه شمشیر می‌زنند و برای سلامت ما چه می‌کنند.

پاکسازی پوست

هم مصرف خوراکی و هم مصرف خارجی آن بر سطح پوست، اثرگذار است. منافذ مسدود پوست را باز می‌کند و جوش‌ها را از بین می‌برد. مصرف خارجی آن بسیار راحت است. خیلی ساده آن را توی بلندر بریزید و مخلوص به‌ دست ‌آمده را روی پوست صورت بگذارید.

 انبه حاوی بتاکاروتن است که بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. ویتامین‌های A و C برای پوست بسیار مهم‌اند و کمک می‌کنند خودش را ترمیم کند.

محافظت از چشم

یک فنجان پر از قطعات انبه ۲۵ درصد از نیاز روزانه ما به ویتامین A  را تامین می‌کند. این ویتامین بینائی و عملکرد چشم را بهبود می‌بخشد و از شب‌کوری و خشکی چشم‌ها پیش‌گیری می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی

همان‌طور که گفته شد، انبه در بخشیدن ویتامین ‌ Cو ویتامین  Aبه بدن انسان، سخاوت‌مند است. علاوه بر آن ۲۵ نوع مخلتف از کاروتنوئیدها (رنگ‌دانه‌هایی با خواص آنتی‌اکسیدانی) در انبه یافت می‌شوند که این‌‌ها در مجموع باعث می‌شود سیستم ایمنی ما سالم‌تر و قوی‌تر شود.

پیش‌گیری از گرمازدگی

ترکیب آب میوه‌ی انبه با آب و یک چیز شیرین کننده، دمای بدن را پایین می‌آورد و از دی‌هیدراته شدن و گرمازدگی جلوگیری می‌کند. در این روزهای داغ تابستان از آن غافل نشوید تا گرما شما را از پا نیاندازد.

کمک به سیستم گوارش

انبه از دو جهت به سیستم گوارش بدن ما کمک می‌کند. اول این‌که انبه سرشار از فیبر است. فیبرها هم از سختی اجابت مزاج پیش‌گیری می کنند و هم موجب تداوم احساس سیری و پرهیز از پرخوری می‌شوند.

دوم این‌که انبه، مانند پاپایا، آنزیم‌هایی دارد که زنجیره های سخت پروتئینی گوشت را به راحتی می‌شکنند؛ و هضم و جذب آن را آسان می‌کنند.

سلامت ودرخشندگی موی سر

ویتامین C فراوان موجود در انبه، در بدن به تولید کولاژن بیشتر کمک می‌کند که برای سلامت موهای ما بسیار مهم و کاربردی است. ویتامین A نیز فوایدی برای پوست سر دارد و موهای کدر را براق و زیبا می‌کند.

میوه‌های نارنجی رنگ و متمایل به آن، مانند انبه، معروف‌اند به غذای مو و گفته می‌شود اثرات ضد شوره نیز دارند. این امر احتمالا به خاطر وجود ماده بتاکاروتن در این‌ گونه از میوه‌هاست.

چگونه با پادشاه میوه‌ها ملاقات کنیم؟

گفتیم که انبه بومی کشور ما نیست و عمدتا محصولی وارداتی است. با این حال به راحتی آن را در بازار میوه پیدا خواهید کرد. بهترین روش برش و سرو انبه را در شکل مقابل می‌بیند.

برای این‌کار انبه‌ی نسبتا سفتی را انتخاب کنید. آن را در دو سمت هسته برش بزنید؛ طوری‌ که دو نیمه‌ی بدون هسته و یک قسمت میانی کوچک (شامل هسته) باقی بماند. سپس قسمت گوشتی هر نیمه را با خطوط افقی و عمودی برش بزنید و مراقب باشید که پوست آن را نبرید. در پایان پوست میوه را از دو طرف بگیرید و آن را برگردانید تا جهت انحنای آن برعکس شود.

اگر دنبال یک راه راحت‌تر برای برخورداری از مزایای انبه هستید، ما نوشیدنی چریکی سان‌استار را پیشنهاد می‌کنیم؛ سرشار از انرژی و همراه با مزایای اضافه‌ی چهار میوه‌ی استوایی دیگر. همان‌طور که گفتیم آب‌انبه دشمن گرمازدگی و کم‌آبی بدن است و در این روز‌های داغ تابستان حسابی می‌چسبد!