pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

انار شب یلدا

انار پای ثابت سفره‌های شب یلداست. این میوه‌ای که به میوه‌ی بهشتی مشهور است با رنگ و لعاب زیبا و طعم و مزه‌ی عالی‌اش محبوب دل‌هاست.چه بهتر که شب یلدای امسال از میهمانان عزیزتان با آبمیوه‌‌ی ۱۰۰٪ طبیعی سان‌استار هم پذیرایی کنید و خاطره‌ای خوش رقم بزنید. در این مطلب ما به چند مورد از مهم‌ترین خواص آبمیوه‌ی انار برای سلامتی بدن اشاره خواهیم کرد.

۱. آنتی‌اکسیدان‌ها

انار رنگ دانه‌های سرخ‌ش را از ماده‌ای به نام پلی‌فنول دارد. این ماده‌ی شیمیایی آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی هستند. میزان آنتی‌اکسیدان موجود در آبمیوه‌ی انار از بیشتر آبمیوه‌ها بالاتر است. جالب است بدانید میزان آنتی‌اکسیدان موجود در آب انار سه برابر چای سبز عنوان شده است. آنتی‌اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند، از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کنند و موجب کاهش التهاب در بدن می‌شوند.

۲. مقابله با سرطان

آب انار به تازگی و پس از کشف اخیر پژوهشگران خبرساز شده است. آن‌ها دریافتند این آبمیوه می‌تواند به جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی در سرطان پروستات کمک کند. این یافته‌ها هنوز اولیه بوده و به اثبات کامل نرسیده‌اند ولی با این وجود افزودن این آبمیوه به خورد و خوراک روزانه‌تان ضرر که ندارد هیچ، ممکن است سودهایی داشته باشد که شما را آن بی‌خبرید.

۳. هضم غذا

آب انار می‌تواند به کاهش ااتهاب دستگاه گوارش کمک کرده و موجب بهبود فرآیند هضم غذا شود. این آبمیوه می‌تواند به افراد مبتلا به بیماری کرون، کولیت زخمی و دیگر بیماری‌های التهابی روده کمک کند. در مورد تاثیر آبمیوه‌ی انار بر روی بیماری اسهال هنوز اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما بیشتر دکترها به پرهیز از خوردن آبمیوه انار در هنگام ابتلا به اسهال توصیه می‌کنند.

۴. آرتروز یا همان التهاب مفاصل

فلاونول موجود در آب انار می‌تواند از التهاب‌هایی که منجر به آسیب‌های غضروفی و بیماری استئوآرتریت می‌شود جلوگیری کند. در حال حاضر پژوهش‌گران در حال مطالعه‌ی اثرات این آبمیوه بر روی پوکی استخوان، روماتیسم مفصلی و انواع دیگر آرتروز و التهاب مفاصل هستند.

۵. بیماری قلبی

آب انار یکی از مدعیان کسب عنوان قلب‌دوست‌ترین آبمیوه معرفی شده است. گفته می‌شود این آبمیوه از قلب و عروق محافظت می‌کند. پژوهش‌های انجام گرفته در این زمینه نشان می‌دهند آب انار گردش خون را تسهیل نموده و از گرفتگی عروق پیشگیری می‌کند.

۶. کنترل فشارخون

نوشیدن روزی یک لیوان آب انار می‌تواند نقشی موثر در کاهش میزان فشار خون سیستولیک شما داشته باشد. تحقیقات وسیعی در مورد نقش این آبمیوه در کاهش کلی فشار خون هنوز در جریان است.

۷. ورزش و استقامت بدن

آب انار ممکن است آبمیوه‌ای باشد که آب لبو را از گردونه‌‌ی رقابت‌ها برای عنوان بهترین آبمیوه برای ورزشکاران حذف کند. این آبمیوه به کاهش گرفتگی‌های عضلانی کمک کرده و قدرت بازیابی بدن پس از تمرین‌های ورزشی را بالا می‌برد.