pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

آب آناناس و عسل مرهمی برای سرفه

با یک ترکیب ساده‌ی خانگی سرفه‌هایتان را آرام کنید. 

ترکیب آب آناناس و مقداری عسل یکی از بهترین ترکیبات ساده‌ی خانگی برای آرام‌تر کردن سرفه‌ است. این ترکیب طبیعی سال‌های متمادی‌ست که به عنوان جایگزینی مناسب برای شربت‌های صنعتی استفاده می‌شود. با همین دو ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی ساده، می‌توانید به راحتی مواد معدنی مورد نیاز بدن را در مواجهه با علائم فیزیکی ناشی از سرفه‌های طولانی تامین کنید و حال‌تان را اندکی تسکین بدهید. اما به خاطر داشته باشید، همانند تمامی درمان‌های خانگی دیگر، در این مورد هم ابتدا با پزشک‌تان مشورت کنید.

سرفه

بدن شما فقط سرفه نمی‌کند که سرفه کرده باشد. این کار نوعی مکانیزم یا سیستم پاسخگویی اتوماتیک بدن‌تان برای خارج نمودن ترشحات ناشی از بیماری است. هدف اکثر داروهای درمانی ضدسرفه، از جمله همین درمان خانگی ترکیب آب آناناس و عسل، جداسازی همین ترشحات در عین نرم‌تر کردن مخاط گلوی شماست. به طور کلی، هدف تمامی این آرام‌بخش‌های خانگی رسیدن به نقطه‌ی درمان بدون استفاده از افزودنی‌های شیمیایی‌ست که می‌توانند دربردارنده‌ی عوارض جانبی منفی برای بدن باشند.

آب آناناس و عسل

برای آماده کردن این ترکیب کارساز خانگی کافی‌ست یک قاشق غذاخوری عسل را در نصف فنجان آب آناناس که کمی گرم‌ش کرده‌اید حل کنید. گرم‌ کردن آب آناناس به راحت‌تر حل شدن عسل کمک می‌کند. می‌توانید این ترکیب را همان‌طور داغ میل کنید، یا بگذارید خنک شود، یا حتی اگر نوشیدنی‌های خنک‌تر را ترجیح می‌دهید می‌توانید کمی یخ به آن اضافه کنید. یک راه دیگر برای نوشیدن این ترکیب، مخلوط کردن آن با چای داغ است. اگر به طور کلی نوشیدنی‌های سرد را ترجیح می‌دهید که هیچ، در غیراینصورت توصیه‌ی ما انتخاب یکی از گزینه‌های این ترکیب با حرارت بالاتر است چرا که برای تسکین سرفه نوشیدنی‌های گرم معمولا عملکرد بهتری دارند.

خصوصیات درمانی آناناس

آناناس فقط برای نوشیدنی‌ها و دسرها مناسب نیست. تحقیقات نشان داده‌اند، آناناس حاوی میزان زیادی از آنزیم بروملین است که در درمان التهابات ریه ناشی از سرفه‌های زیاد بسیار موثر عمل می‌کند. در این تحقیقات آمده است آنزیم بروملین موجود در آناناس می‌تواند اثر مثبت مشابهی بر روی سرفه‌های ناشی از حمله‌ای آسمی نیز داشته باشد.

خصوصیات درمانی عسل

طی سال‌های متمادی، عسل همواره جایگاهی مهم در فرهنگ‌های گوناگون به واسطه توانایی‌های درمانی‌اش داشته است. تحقیقات پزشکی نشان داده‌اند مصرف مقادیر کمی از عسل در کودکان بیمار منجر به اثرگذاری بهتر در شدت سرفه‌هایشان در مقایسه با درمان دارویی-شیمیایی شده است. این کودکان همچنین خواب راحت‌تری نیز داشته‌اند. به توصیه‌ی پزشکان مصرف عسل برای کودکان زیر یک سال توصیه نمی‌شود.