pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

آبمیوه و سلامتی

این قسمت: انبه

 

انبه بیش از ۴۰۰۰ سال است که جزیی از برنامه‌ی غذایی بشر محسوب می‌شود. درختان انبه در مناطق استوایی می‌رویند و میوه‌هایی آبدار و خوشمزه دارند. انبه را هم می‌توان به تنهایی خورد و لذت برد و هم از آن در انواع غذاها و سالادها و سس‌ها استفاده کرد و صد البته آبمیوه‌ی آن هم بسیار گوارا و خوشمزه‌ است. میزان کالری موجود در انبه پایین بوده و خواص زیادی برای سلامتی دارد. در این‌جا به چند مورد از خواص آبمیوه‌ی انبه اشاره می‌کنیم:

۱. کاهش کلسترول

آب انبه بدن شما را مملو از ویتامین ث می‌کند. همکاری پکتین و ویتامین ث به بدن در کاهش سطح کلسترول و به ویژه کلسترول LDL کمک می‌کند.

۲. کنترل فشار خون

آب انبه حاوی پتاسیم، این ماده مغذی‌ست که به عملکرد بهتر ماهیچه‌ها، قلب و عصب‌ها کمک می کند. یکی دیگر از مزایای این ماده‌ی طبیعی منظم کردن تعادل مایعات در بدن و کنترل فشار خون است.

۳. مفید برای کم‌خونی

آهن یکی از مواد مغذی مهم برای بدن است که کمبود آن ممکن است منجر به بروز مشکلاتی از جمله کم‌خونی شود. با نوشیدن روزی یک لیوان آب انبه به راحتی می‌توانید میزان قابل ملاحظه‌ای آهن به بدن‌تان برسانید. آب انبه به ویژه برای مادران باردار که بدن‌شان به میزان زیادی آهن نیاز دارد بسیار مناسب است.

۴. سلامت چشم

ویتامین آ یکی دیگر از مواد مغذی حیاتی برای سلامت بدن است. نوشیدن آب انبه می‌تواند به بدن در تامین این ماده مهم کمک بسزایی بکند. ویتامین آ به عنوان مدافع سلامت چشم، مقابله با خشکی چشم و همچنین تقویت دید عمل می‌کند.

۵. پوست شفاف

یکی از بهترین مزایای آب انبه تامین مواد مغذی مورد نیاز برای داشتن پوستی سالم و شفاف است. می‌توان از آب انبه برای درمان آکنه و جوش استفاده کرد. کافی‌ست پالپ انبه را به مدت ده دقیقه روی پوست صورت‌تان گذاشته و سپس با آب ولرم بشویید.

۶. مبارزه با دیابت

دیابت یک بیماری مزمن و جدی‌ست که نمی‌توان آن را سرسری گرفت. شایع‌ترین دلایل بروز دیابت در بدن شامل فشار خون بالا، کلسترول بالا و مقاومت بدن در برابر انسولین است. آب انبه (بدون شکر) با عادی سازی سطح انسولین در بدن، میزان قند خون را کنترل نموده، فشار خون را تنظیم می‌کند و موجب کاهش کلسترول مضر در بدن می‌شود.

۷. بهبود هضم غذا

آب انبه به تاثیرگذاری مثبت‌ش بر روی سلامت دستگاه گوارشی بدن و آرام کردن معده معروف است. چنانچه از یبوست رنج می‌برید این آبمیوه‌ی شگفت‌انگیز را در کنار آب گریپ‌فروت و آب آناناس در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.

۸. بالا بردن سیستم ایمنی بدن

ویتامین‌های آ و ث و کاروتنوئیدها از موادی هستند که به وفور در آب آنبه یافت می‌شوند. این مواد دست به دست هم داده و سیسنم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کنند و به سالم و قوی ماندن بدن‌تان کمک می‌کنند.