pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

چگونه آخر هفته‌های بهتری داشته باشیم

مهم نیست چقدر کار و فعالیت‌های هفتگی‌تان را دوست داشته باشید. همه در هر شرایطی دل‌شان می‌خواهد آخر هفته‌ برسد تا بتوانند اوقات خوشی را بگذرانند. هیچ‌کس دل‌ش نمی‌خواهد همیشه تمام آخر هفته‌ها روی تخت‌ش ولو باشد، یا فقط مجبور باشد به کارهای عقب‌مانده‌ی خانه برسد یا اینکه ایمیل‌ها و پروژه‌های دقیقه نودی را برای مدیرش آماده کند. هرچه نباشد آخر هفته‌ها زمان استراحت و خوش‌گذرانی‌اند. اما وقتی حجم کارها زیاد می‌شود یا برنامه‌ها به هم می‌ریزد پیش می‌آید که آخر هفته‌هایمان را از دست بدهیم. بنابراین اگر می‌خواهید جمعه شب با آرامش، حس مفید بودن و آماده و قبراق برای شروع هفته‌ی بعد به رختخواب بروید، ما به شما راه‌ش را نشان خواهیم داد. با این پنج راهکار می‌توانید کاری کنید آخر هفته‌هایتان طولانی‌تر به نظر برسند:

۱. کارهای خانه را در طول هفته تقسیم کنید.

کار مشکلی‌ست، مخصوصا وقتی خسته و هلاک از یک روز پر کار به خانه برمی‌گردیم انجام کارهای خانه آخرین چیزی‌ست که دوست داریم به سمت‌ش برویم. از شستن و تمیز کردن گرفته تا آشپزی. ولی این فقط یک حالت ذهنی‌ست. بلافاصله بعد از رسیدن به خانه، نهایتا یک ساعت را به انجام کارهای خانه اختصاص دهید. اگر این کار را بلافاصله بعد از رسیدن به منزل و قبل از اینکه بنشینید و استراحت کنید انجام دهید، سطح انرژی‌تان بیشتر خواهد بود و کارها سریع‌تر پیش خواهند رفت. با این کار وقتی پنج‌شنبه از راه برسد شما فقط و فقط برای یک چیز وقت دارید؛ خودتان.

۲. از قبل برنامه‌ریزی کنید.

یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیا تهیه لیست‌ انجام کار و برنامه‌ریزی روزانه‌ است. خیلی از ما اگر این کار را انجام ندهیم به خودمان می‌آییم و می‌بینیم روز از دست رفته بدون اینکه کار مفیدی انجام شده باشد. فکر کنید برنامه‌ریزی روزانه برای زندگی‌تان هم مثل برنامه‌ریزی درسی یا کارتان است. به همان میزان وقت بگذارید و دقیق باشید. اپلیکیشن‌های زیادی با ساختار و طرح و رنگ‌های متفاوت و متنوع امروزه در دسترس هستند که می‌توانید یکی را انتخاب کنید و طوری برنامه‌ریزی کنید که آخر هفته‌هایتان فقط مختص کارهای عقب‌مانده نباشد.

۳. از کارتان فاصله بگیرید.

برخی از ما مشاغل پرمسئولیت و پیچیده‌ای داریم و حتی فکر کردن به اینکه آخر هفته‌ها گوشی‌هایمان را کنار بگذاریم هم امکان‌پذیر نیست. اما می‌توانیم برای این کار زمان‌بندی داشته باشیم و نگذاریم تمام وقت‌مان را بگیرد. پیشنهاد می‌کنیم دو نوبت صبح و عصر را به چک کردن ایمیل‌ها و پیام‌های کاری‌تان اختصاص دهید. به این شکل هم به کارتان رسیده‌اید و هم از آخر هفته‌تان استفاده‌ی بهتری کرده‌اید و تمام وقت درگیر کار نمانده‌اید.

۴. به خودتان استراحت بدهید.

بیرون رفتن، مهمانی رفتن و خوش‌گذرانی با دوستان‌تان بعد از یک هفته‌ی کاری ایرادی که ندارد هیچ، خیلی هم خوب است. اما حواس‌تان باشد طوری نشود که پس از پایان آخر هفته به یک روز دیگر برای رفع خستگی این خوش‌گذرانی‌ها نیاز داشته باشید.

۵. از شهر بیرون بزنید.

روز جمعه تنها روزی از هفته است که می‌توانید با خیال راحت بدون اینکه نیاز باشد نگران ساعت و آلارم گوشی‌تان باشید تا هر موقع که دل‌تان می‌خواهد بخوابید. این یکی از بزرگ‌ترین محاسن آخر هفته است. اما این روز تنها مجال برای کارهای دیگری هم هست که نمی‌توانید در طول هفته انجام دهید. می‌توانید برای چند ساعتی از شهر بیرون بزنید. طبیعت‌گردی کنید. اگر دوستی دارید که در شهری نزدیک شما زندگی می‌کند سری به او بزنید. آخر هفته‌تان به یادماندنی می‌شود و اگر از پیش برایش برنامه‌ریزی کنید در طول هفته به شوق آخر هفته‌تان خوشحال‌تر خواهید بود.