pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

نگذارید مقایسه حال‌تان را بد کند.

اگر بارها و بارها مچ خودتان را در حال مقایسه کردن با دیگران گرفته باشید به خوبی می‌دانید این کار تا چه حد می‌تواند مخرب و مضر باشد. کنار گذاشتن این عادت بسیار سخت‌تر از آن چیزی‌ست که به نظر می‌آید ولی ما در این مطلب سعی می‌کنیم چند روش پیشنهادی را با هم مرور کنیم تا بتوانیم هرچه راحت‌تر خودمان را از شر این عادت بد برهانیم.

 

شبکه‌های اجتماعی‌تان را خلوت کنید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که لیست کسانی که فالو می‌کنید پر از افراد مشهور، مدل‌ها، بازیگران و افراد بیش از حد مرفه است این بار که سری به شبکه‌های اجتماعی‌تان می‌زنید در احوالات خودتان کمی بیشتر دقت کنید. اگر احساس کردید هرچه عکس‌های بیشتری از زندگی‌های پر زرق و برق این افراد می‌بینید حال‌تان گرفته می‌شود و نسبت به خودتان احساس بدی پیدا می‌کنید، باید در نوع استفاده‌تان از شبکه‌های اجتماعی تجدیدنظر کنید.

اگر دیدن مطالب و عکس‌های کسی موجب می‌شود حال‌تان بد شود او را آنفالو کنید. شما مجبور نیستید خودتان را در معرض چیزی که آزارتان می‌دهد قرار دهید! در عوض بر خواندن مطالب یا دیدن عکس‌های کسانی تمرکز کنید که چیزی به شما می‌آموزند و حال‌تان را بهتر می‌‌کنند. از همین احساس خوب نسبت به خود داشتن است که مسیر متوقف کردن مقایسه شروع می‌شود.

 

در لحظه روی یک موضوع تمرکز کنید.

این امر به ویژه وقتی در حال یادگیری چیز جدیدی هستید به کارتان می‌آید. به جای اینکه مدام خودتان را با کسانی که در همان زمینه به موفقیت‌های بسیار رسیده‌اند مقایسه کنید و دچار شک و تردید نسبت به توانایی‌های خودتان شوید، سعی کنید بر مسیر خودتان و کاری که همان موقع درگیرش هستید تمرکز کنید. همین کار موجب پایه‌ریزی صحیح و موفقیت می‌شود.

 

از کارهای کوچکی که به سرانجام می‌رسانید احساس غرور کنید.

در این دوره و زمانه عادت کرده‌ایم کارها و اتفاقات بزرگ را جشن بگیریم: فارغ‌التحصیلی، قبولی دانشگاه، شغل جدید، ازدواج، ورود اعضای جدید به خانواده. اما میان این اتفاقات بزرگ پیشرفت‌ها و دستاوردهای دیگری هم اتفاق می‌افتند که اغلب نادیده گرفته می‌شوند. شما ولی می‌توانید آن‌ها را نادیده نگیرید. مهم نیست جامعه و دیگران ‌ان اتفاقات را دستاورد و پیروزی بزرگ بدانند یا نه، شما آن‌ها را بزرگ بشمارید. مهم نیست در مقایسه با پیروزی‌های دیگران به نظر ناچیز می‌رسند. شما آن‌ها را مهم بشمارید.

 

چند مثال ساده‌ می‌تواند از این قرار باشد:

  • گرفتن گواهینامه‌ی رانندگی
  • تمام کردن یک دوره‌ی آموزشی
  • اصلاح رژیم غذایی و داشتن تغذیه‌ای سالم‌تر
  • قطع یک دوستی مضر و آسیب‌رسان
  • روزی نیم ساعت پیاده‌روی

 

هیچ‌کدام این موارد ممکن است چندان مهم به نظر نرسند اما فقط خود شما هستید که می‌دانید هرکدام از این موارد ولو به ظاهر کوچک و بی‌اهمیت حال شما را خوب کرده‌اند و به شما و فقط خود شما احساس بهتری داده‌اند. به نظر در مقایسه با دستاوردهای دیگران هیچ‌اند؟ مهم نیست! مهم احساس خوب شماست!