pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

سال نو، زندگی نو

ماه آخر سال را به برنامه‌ریزی سال بعد اختصاص بده.

 

کم‌کم داریم به پایان سال ۹۶ نزدیک می‌شویم. اسفند ماه که از راه می‌رسد دیگر انگار چشم‌مان را به سال بعدی می‌دوزیم. به برنامه‌های هیجان‌انگیزی که در سر داریم فکر می‌کنیم و دل‌مان می‌خواهد سال زودتر نو شود تا با انرژی بیشتر دنبال آرزوهایمان برویم. انگار در این برنامه‌ریزی‌ها و نقشه کشیدن‌ها امید و انگیزه‌ای مضاعف در خودمان می‌بینیم. خوب است در کنار اینکه سالی که گذشته را مرور می‌کنیم آرام آرام به فکر اهداف سال پیش رو هم باشیم. فقط یادتان باشد بهترین هدف‌ها آن‌هایی هستند که بتوان به راحتی و دقت اندازه‌گیری‌شان کرد و برای سنجش روند پیشرفت‌شان معیاری مناسب داشت. در یک کلام: اهداف منطقی و تحقق‌پذیر!

 

در این‌جا به چند مورد از اهدافی که معمولا در برنامه‌های افراد موفق دیده می‌شود به عنوان پیشنهاد می‌پردازیم. در نهایت هر فردی فهرست منحصربفرد خودش را خواهد داشت.

 

یک دوره‌ی آموزشی برای رشد فردی بگذرانم.

تغییر و یادگیری لازمه‌ی رشد و پیشرفت هستند. در این میان اگر این تلاش را برای یادگیری موضوعی بگذارید که به رشد فردی‌تان کمک می‌کند نتایج بسیار بهتری در انتظارتان خواهد بود. از اینکه روند رشدتان به کندی صورت می‌گیرد نترسید، از درجا زدن بترسید.

 

حداقل ۱۲ کتاب بخوانم.

به جرات می‌توان گفت کتاب‌ها قیمتی‌ترین ابزاری هستند که در اختیار داریم. گنجینه‌ی عظیمی از آگاهی که منتظر کشف ما و کمک به رشد و تعالی فردی‌مان هستند. خواندن یک کتاب در ماه هدفی منطقی و قابل دسترس است. برای یافتن بهترین کتاب‌ها و اینکه بدانید چه چیزهایی بخوانید که بیشتر به کارتان بیاید می‌توانید از فیدیبو و گودریدز کمک بگیرید.

 

کسانی که حالم را بد می‌کنند آنفالو می‌کنم.

در زندگی مسائل زیادی وجود دارند که روی آن‌ها کنترلی نداریم ولی اینکه در شبکه‌های اجتماعی خودمان چه چیزهایی ببینیم و بخوانیم و با چه کسانی در ارتباط باشیم از آن چیزهایی‌ست که می‌توانیم کنترل کنیم. مقایسه، دزد خوشی‌ها و حس‌های خوب زندگی‌ست، بنابراین دنبال کردن صفحات مانکن‌ها و مدل‌ها و جهانگردان وقتی به شما حس مقایسه و منفی می‌دهد هیچ لزومی ندارد. آن‌ها را آنفالو کنید و کاری که برای شما خوب است و جواب می‌دهد را انجام دهید.

 

به خودم اولویت بیشتری می‌دهم.

نه گفتن به دیگران کار سختی است. اولویت دادن به خود در نگاه دیگران گاه ممکن است تعبیر به خودخواهی، بی‌فکری و بی‌توجهی شود. درحالیکه اینطور نیست.

اولویت دادن به خود، زمان گذاشتن برای خود و اینکه مراقب خودتان باشید و نیازهای جسمی و روحی‌تان را به بهترین شکل برآورده کنید نه تنها لازم است که در نهایت از شما آدم بهتری می‌سازد. وقتی مدام خسته و بی‌حوصله باشید نه به کار خودتان می‌آیید نه به کار دیگران. روزانه زمانی را تنها و تنها به خودتان اختصاص دهید. می‌توانید هرکاری دل‌تان خواست در این زمان انجام دهید از خواندن کتاب و دیدن فیلم و سریال موردعلاقه‌تان گرفته تا رسیدگی به کارهای عقب‌افتاده و حتی مرتب کردن اتاق‌تان.

 

امسال به شش کنسرت می‌روم.

در موسیقی نیرویی جادویی نهفته است که می‌تواند حتی درمان‌گر باشد. وقتی به کنسرت می‌روید انگار برای ساعاتی از تمام فکر و خیال‌های زندگی جدا می‌شوید. اینکه تعداد کنسرت‌هایی که می‌روید را تعیین کنید باعث می‌شود حواس‌تان به برنامه‌هایی که اعلام می‌شود باشد تا به هدف‌تان برسید. اگر در طول سال خواننده‌های محبوب‌تان مجموعا شش کنسرت برگزار نمی‌کنند دنبال برنامه‌ی مفرح دیگری که دوست دارید بگردید.

 

امسال آب بیشتری می‌نوشم.

شما هم در بدن‌تان احساس کم‌آبی می‌کنید؟ این روزها کمتر کسی را می‌بینید که حواس‌اش به میزان آب آشامیدنی‌ مورد نیاز بدن‌ش باشد. همه فکر می‌کنیم چای و قهوه حکم نوشیدنی دارند و آب مورد نیاز بدن‌مان را نامین می‌کنند. درحالیکه اینطور نیست. بدن انسان به طور متوسط به روزی ۸ لیوان آب نیاز دارد. به هر ترفندی شده خودتان را به این کار عادت بدهید. اپلیکیشن‌های زیادی را می‌توانید برای این منظور پیدا کنید.