pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

توصیه‌هایی از زبان نوابغ موفقیت

این کارآفرینان موفق به قله‌ی موفقیت رسیدن‌شان را مدیون تصمیم‌گیری‌های به موقع و سریع‌تر از دیگران هستند. باشد که توصیه‌های آن‌ها کمکی باشد برای اینکه تعلل را کنار بگذارید و به تصمیم‌تان پایبند بمانید.

۱. گاهی وقتها آنچه خوب است، عالیست.

نوزده ساله که بودم اولین استادم به من گفت “تای، گاهی وقت‌ها همانی که خوب است، عالی‌ست.” منظور او این بود که وقتی فقط به دنبال کمال باشی، گاهی زمان را از دست خواهی داد. گاهی لازم است با همان شرایط موجود تصمیم‌ت را بگیری و بگویی همین خوب است.

مثلا می‌خواهید محصولی جدید را به بازار عرصه کنید. در حال تولید چیزی هستید. دارید به نوشتن یک کتاب یا مقاله فکر می‌کنید. می‌خواهید ایده‌ای را به مشتری بقبولانید. بازاریابی می‌کنید. وقتی به نقطه‌ای رسیدید که به خودتان و شرایط موجود شش، هفت یا هشت از ده می‌دادید وقت‌ش رسیده کار را انجام دهید. این نقل قول از مارک زاکربرگ را به یاد داشته باشید که اگر چیزی نمی‌شکند به این معنی‌ست که به اندازه‌ی کافی تند حرکت نمی‌کنید.

اگر این موضوع شما را می‌ترساند به یاد داشته باشید: تمام کارآفرینانی که با شما در حال رقابت هستند گرفتار همین محدودیت زمانی‌اند. پس اگر آن‌ها کند حرکت کنند و شما سریع عمل کنید، برد با شماست.

تای لوپز، مشاور و سرمایهگذار بسیاری از کسب و کارهای میلیون دلاری که خود یک امپراتوری آنلاین به راه انداخته است.

۲. تصمیم بگیرید از موقعیت موجود فرار کنید.

امتناع از تصمیم گرفتن، خود نوعی تصمیم است. وقتی در موقعیتی گیر می‌کنم از خودم می‌پرسم، می‌خواهم همین‌جا و در همین وضع بمانم یا می‌خواهم رو به جلو حرکت کنم؟ هر تصمیمی در زندگی بهایی دارد. عموما آن‌چه در من تعلل ایجاد می‌کند ترس یا کمبود آگاهی است. اطلاعاتی که لازم دارید را به دست آورید و هرگز از اینکه روی توانایی‌هایتان شرط ببندید نترسید.

گرانت کاردون، کارشناس ارشد فروش که یک امپراتوری ۵۰۰ میلیون دلاری در املاک و مستغلات دارد.

۳. چشمانداز طولانی مدتتان را معین کنید.

هرچقدر زمان لازم است صرف کنید تا چشم‌انداز طولانی‌مدت‌تان را به درستی تعیین کنید. چرا که وقتی چشم‌اندازی روشن داشته باشید، تمام تصمیم‌گیری‌های روزانه‌تان به مراتب آسان‌تر می‌شوند. شما خواهید آموخت هر تصمیم کوچکی که می‌گیرید یا دارد شما را به مسیر درست هدایت می‌کند یا درس مهمی خواهد بود که برای رسیدن به چشم‌اندازتان نیازمندش هستید.

ملانی پرکینز، یکی از موسسین و مدیرعامل شرکت کانوا که به تازگی ارزش شرکتش را دوبرابر کرده و به ۳۴۵ میلیون دلار رسانده است.

۴. دلیل ریشه‌ای تردیدهایتان را بشناسید.

از خودتان بپرسید دلیل اصلی تردید و تعلل‌تان ناشی از ترس (آماده نبودن یا ناتوان بودن) است یا از اضطراب (آماده نبودن یا ناتوان بودن). اگر ناشی از ترس است با قدم‌های کوچک در دسترس شروع کنید. از هرکدام از قدم‌هایتان چیزی بیاموزید و سریع به سراغ قدم بعدی بروید. این کار به شما مجال ساختن اعتماد به نفسی کامل را می‌دهد. اگر دلیل‌ش اضطراب است، خودتان را در معرض موقعیتی بگذارید که باید بدون معطلی عمل کنید. اینگونه زمانی برای بیش از حد فکر کردن نخواهید داشت. خودتان را به شکل عمومی متعهد کنید. پروژه‌ای که هربار به آن فکر می‌کنید دچار اضطراب می‌شوید را قبول کنید. قایق‌هایتان را بسوزانید.

کریس پلاو، مشاور کارآفرینی