pineapple strawberry pumpkin watermelon > grape cherry lemon banana pear orange apple billboard tv magazine competition sampeling roadshow digital postm sponsership

افراد موفق این رازها را در مورد خودشان فاش نمی‌کنند.

برملا کردن جنبه‌های درست شخصیت‌تان در محیط کار نوعی هنر به حساب می‌آید. مشکل از اینجا شروع می‌شود که شما اگر ارتباط شخصی خوبی با همکاران‌تان نداشته باشید نمی‌توانید شبکه‌ی حرفه‌ای درستی هم بنا کنید. اما این کار آداب یا بهتر است بگوییم فوت و فن‌های خودش را دارد چرا که اگر به درستی انجام نشود می‌تواند اثرات مخربی روی شغل شما داشته باشد. باید حواس‌تان به خط قرمزها باشد و به یاد داشته باشید وقتی چیزی را با دیگران در میان می‌گذارید، دیگر آب رفته را نمی‌توان به جوی بازگرداند.

هوش عاطفی نقش بسیار مهم و پررنگی در این موضوع ایفا می‌کند. افرادی که از هوش عاطفی بالا برخوردارند اغلب توانایی خوبی در خواندن ذهن افراد دارند و این توانایی به آن‌ها کمک می‌کند تشخیص دهند تا چه حد می‌توانند رازهای خود را در محیط کار فاش کنند. آن‌ها خوب می‌دانند این موارد را هرگز نباید مطرح کنند چرا که ممکن است مسیر موفقیت شغلی‌شان را دستخوش بحران کند.

 

عقاید سیاسی.

ارتباط میان عقاید سیاسی هر فرد با هویت‌ او نزدیک‌تر و مهم‌تر از آن است که سوژه‌ی بحث‌های گذرای محل کار شود. مخالفت با نظرات و مواضع سیاسی دیگران می‌تواند به سرعت دریافت فرد از شما را تغییر دهد. مقابله با ارزش‌های وجودی یک فرد یکی از توهین‌آمیزترین کارهایی‌ست که هرکسی می‌تواند انجام دهد. افراد موفق عموما در چنین موقعیت‌هایی تنها شنونده هستند و به ندرت پیش می‌آید آن‌ها را درحال موضع‌گیری حتی در مورد اخبار پرسروصدای روز ببینید.

 

اینکه فکر می‌کنید کسی کارش را بلد نیست.

در هر محیط کاری آدم‌هایی وجود دارند که کارشان را بلد نیستند و به احتمال زیاد تمام افراد آن شرکت یا سازمان هم آن‌ها را می‌شناسند. اگر شما توان کمک کردن به آن‌ها برای بهتر شدن یا جایگاه لازم برای اخراج کردن آن‌ها را ندارید، هیچ نیازی نیست در مورد ناکار‌آمدی‌شان اطلاع‌رسانی کنید. انگار می‌خواهید با این کار بگویید شما از او بهترید. این کار باعث می‌شود به مرور در چشم همکاران دیگر از شما تصویری منفی به یاد بماند.

 

اینکه درآمدتان چقدر است.

والدین‌تان ممکن است از اینکه بدانند چه حقوق و مزایای بالایی دریافت می‌کنند کیف کنند و حس افتخار به آن‌ها دست بدهد، اما در محیط کار این موضوع مایه‌ی دردسر است. توزیع حقوق عادلانه معمولا امکان‌ناپذیر است و برملا کردن این موضوع تنها منجر به بروز مقایسه‌های ناسالم میان همکاران می‌شود. وقتی دیگران بفهمند شما چقدر حقوق می‌گیرید تمام کارهایتان از آن لحظه به بعد در مقایسه با حقوق‌تان سنجیده می‌شود.

 

اینکه از کارتان متنفرید.

این مورد از آن‌هایی‌ست که به مطرح کردن‌ش فکر هم نکنید. این کار به شما برچسب فردی منفی‌باف را می‌زند. این کار روحیه‌ی جمعی را تضعیف می‌کند. مدیران به سرعت چنین چیزهایی را تشخیص می‌دهند و مطمئن باشید در جایگزین کردن شما با فردی مشتاق تعلل نخواهند کرد.